TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-04-19 - Co zrobić gdy loty w całej Polsce są wstrzymane?

Po wybuchu islandzkiego wulkanu w Europie zamknięto ponad 60 proc. przestrzeni powietrznej.

reklama


W wyniku zaistniałej sytuacji Komisja Europejska ogłosiła, że wszystkie linie lotnicze zobowiązane są do zwrotu kosztów zakupionych biletów lub zaoferowania pasażerom alternatywnych przelotów w innym terminie. Internetowe Centrum Podróży eSKY.pl podjęło działania, które mają na celu ułatwienie klientom zdobywanie informacji i dochodzenie swoich praw. Centrum zwiększyło liczbę konsultantów w telefonicznym biurze obsługi do 70 osób. Na bieżąco odpowiadają oni na liczne pytania dotyczące tego, co można zrobić w zaistniałej sytuacji.

Większość pasażerów, których loty miały odbyć się 16 i 17 kwietnia, decyduje się na zwrot biletu - wówczas poniesione przez nich koszty są w pełni zwracane. Natomiast osoby posiadające bilety na loty planowane na najbliższe kilka dni, nadal wstrzymują się z decyzją. Jest to dobre rozwiązanie, ponieważ nie można jeszcze przewidzieć kiedy przestrzeń powietrzna zostanie otwarta, a większość przewoźników pozwala na bezpłatne wprowadzenie tylko jednej zmiany w zarezerwowanym wcześniej bilecie. Podróżni którzy nie anulowali lotu, powinni jednak pamiętać, by na bieżąco potwierdzać status swojej rezerwacji. Warunki atmosferyczne zmieniają się bardzo szybko. W przypadku gdy loty zostaną wznowione, a pasażer nie stawi się na odprawie jego bilet automatycznie zostanie anulowany.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com