TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Ze względu na zbliżający się koniec sezonu i wizję, że założenia przyjętych programów nie zostały zrealizowane, biura podróży za wszelką cenę chcą sprzedać swoje oferty. Walczą o klientów proponując agentom, sprzedającym wycieczki wyższą prowizję.
reklama
Według Gazety Prawnej, decyzję taką podjęła Itaka, która już w kwietniu podwyższyła prowizję agentom do 20 procent, po czym w maju wynosiła ona już 21%. To spowodowało, że w czerwcu zanotowano wyższą sprzedaż o 52% w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego.
Jak zapewnia przedstawiciel biura: "To także efekt bogatej oferty, jaką przygotowaliśmy na ten miesiąc. W całym sezonie spodziewamy się 280 tys. klientów. Wolne jest jeszcze 38 tys. miejsc. A programy lojalnościowe dla naszych agentów stosujemy od lat".
Obecnie wysokość prowizji w Itace wynosi 11%. Również Rainbow Tours zdecydował się na wyższą prowizję dla agentów w czerwcu, wzrosła ona o 2% na wybranych kierunkach, a Exim Tous z kolei za sprzedaż wycieczek płaci 12,5% prowizji i 16% w przypadku wyjazdów do Turcji.
Według przedstawicieli touroperatorów są to akcje mające na celu zwiększenie sprzedaży. Zdarza się również, że agenci próbują wynegocjować na stałe wyższe prowizje, tłumacząc, ze inni touroperatorzy udzielili im podobnych.
W tych nie najlepszych czasach zwiększenie prowizji było zapewne jedyną szansą zarobku dla niektórych agentów. Problem w tym, że "mocno preferencyjne" stawki prowizji zachęcają agentów do wyboru imprez, które klientowi mogą nie pasować. Gdy do agenta trafi jednorazowy lub nowy klient, to w jego najlepszym interesie będzie sprzedać mu imprezę firmy, która daje dużo zarobić, a nie koniecznie tą najbardziej mu pasującą. Przez takie działania może ucierpieć wizerunek całej branży, jak i poszczególnych firm - zarówno agentów, jak i touroperatorów, na których skarżyć się będą turyści, którym agent wcisnął wycieczkę nieco "koloryzując" jej walory lub przemilczając coś.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami