TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-01-21 - Urlopowe preferencje internautów

Internauci, którzy planują wyjazdy z biurami podróży w ciągu pierwszego półrocza 2008 roku, za cel swoich wypraw wybierają przede wszystkim kraje europejskie. Ponad 60% użytkowników sieci wskazuje także internet za główne źródło wiedzy na temat zamierzonej podróży.

reklama


Sezon wiosenno-letni jak co roku pozostaje "najgorętszym" okresem urlopowym - ponad połowa internautów planuje wyjechać z biurem podróży dokładnie w tym czasie, podczas gdy zimowy wyjazd ma w zamiarach tylko blisko jedna czwarta badanych - informuje raport Gemius "Turystyka wśród internautów". Najczęściej wskazywanym miejscem podróży jest Europa (55%), a szczególnie "gorące" punkty na mapie czyli południowa część: Włochy, Grecja oraz Hiszpania. W sezonie zimowym popularnością cieszą się także Austria i Słowacja.

Ponad połowa internautów planuje przeznaczyć na wycieczkę organizowaną przez biuro podróży dd 1000 do 4000 złotych na osobę. W okresie zimowym zakładane koszty podróży są niższe. Co drugi internauta planuje wycieczkę w kwocie do 2000 złotych na osobę. Biorąc pod uwagę oferowaną różnorodność sposobów płatności za wyjazd planowany z biurem podróży, zdecydowanie najbardziej popularnym wśród respondentów jest opłata gotówką (43%). Co piąty deklaruje dokonanie zapłaty przelewem internetowym (26%). Tak samo popularna jest karta kredytowa (24%).

Wyniki badania wydają się potwierdzać, że internet stał się najpopularniejszym źródłem informacji o planowanej podróży - dwie trzecie internautów zamierzających wyjechać z biurem podróży w ciągu najbliższego pół roku, wskazało informacje w sieci za najchętniej wykorzystywane podczas planowania podróży. Strony biur podróży (61%), wyszukiwarki (49%) i portale turystyczne (48%) to najchętniej odwiedzane miejsca w sieci wśród osób szukających informacji na temat planowanego wyjazdu z biurem podróży. Serwis "Turystyka" na portalu Onet.pl we wrześniu 2007 roku odnotował największy zasięg (12,96% we wrześniu 2007) spośród serwisów turystycznych na największych polskich portalach internetowych, pozostając tym samym liderem oglądalności ogółu polskich stron internetowych poświęconych turystyce.

Strony o tematyce turystycznej odwiedzają przede wszystkim uczniowie lub studenci (30,77%) posiadający wykształcenie co najmniej średnie, korzystający z internetu codziennie lub prawie codziennie.

Wyniki badania potwierdzają także, że o ile internet stał się już głównym źródłem informacji o planowanym urlopie, o tyle w przypadku rezerwacji miejsca wyjazdu organizowanego z biurem podróży, prawdopodobnie większą wartość dla badanych ma jednak bezpośredni kontakt z organizatorem wyjazdu. Niewielu internautów, którzy dokonali już rezerwacji, wykorzystało do tego celu internet (wypełniając kwestionariusz online albo wysyłając e-mail), podczas gdy znakomita większość osób (40%), które zarezerwowały już miejsce, zrobiły to w siedzibie biura podróży.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com