TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Toruński magistrat ma nowe pomysły na kreowanie turystycznego wizerunku miasta. Zdaniem Jarosława Jaworskiego, animatora kultury i twórcy Toruń Film Festiwal Toffi, obecnie zbyt wiele promocyjnych zabiegów skierowanych jest do mieszkańców Torunia, nie ma natomiast działań mogących odpowiednio zareklamować miasto w Europie i świecie.
reklama
Jaworski dodaje, iż za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest dyrektor wydziału informacji, promocji i turystyki Andrzej Szmak, który realizuje autorski pomysł na wizerunek miasta: budowanie obrazu turystycznego za pomocą motywów ludyczno-historycznych. Od takiego budowania wizerunku miast odchodzi się w Europie i tym samym powinno odejść się od tego w Toruniu. Europejskie uznanie miasto może zdobyć, kiedy wraz z eksponowaniem bogatej przeszłości, przedstawi ofertę na przyszłość - otwarcie na młodych, aktywnych ludzi, którzy chcą zmienić kształt miasta oraz podjąć dyskusję na temat kreowania jego nowoczesnego wizerunku w Europie.
Przykładem zbyt małej promocji miasta "na zewnątrz" jest corocznie mały budżet promocyjny nie pozwalający na konkurencję z większymi i bogatszymi miastami.
Wszystkich pretensji nie należy jednak kierować do dyrektora Szmaka. Za promocję kandydatury Torunia na Europejską Stolicę Kultury w 2016 roku powinno odpowiadać wiele osób i wiele zespołów. Pewne jest, że w dzisiejszych czasach nowoczesny marketing wykracza daleko poza udział w targach turystycznych i daje miastu możliwości zaistnienia w Europie.
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami