TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-02-09 - Nowy wizerunek turystyczny Torunia?

Toruński magistrat ma nowe pomysły na kreowanie turystycznego wizerunku miasta. Zdaniem Jarosława Jaworskiego, animatora kultury i twórcy Toruń Film Festiwal Toffi, obecnie zbyt wiele promocyjnych zabiegów skierowanych jest do mieszkańców Torunia, nie ma natomiast działań mogących odpowiednio zareklamować miasto w Europie i świecie.

reklama


Jaworski dodaje, iż za taki stan rzeczy odpowiedzialny jest dyrektor wydziału informacji, promocji i turystyki Andrzej Szmak, który realizuje autorski pomysł na wizerunek miasta: budowanie obrazu turystycznego za pomocą motywów ludyczno-historycznych. Od takiego budowania wizerunku miast odchodzi się w Europie i tym samym powinno odejść się od tego w Toruniu. Europejskie uznanie miasto może zdobyć, kiedy wraz z eksponowaniem bogatej przeszłości, przedstawi ofertę na przyszłość - otwarcie na młodych, aktywnych ludzi, którzy chcą zmienić kształt miasta oraz podjąć dyskusję na temat kreowania jego nowoczesnego wizerunku w Europie.

Przykładem zbyt małej promocji miasta "na zewnątrz" jest corocznie mały budżet promocyjny nie pozwalający na konkurencję z większymi i bogatszymi miastami.

Wszystkich pretensji nie należy jednak kierować do dyrektora Szmaka. Za promocję kandydatury Torunia na Europejską Stolicę Kultury w 2016 roku powinno odpowiadać wiele osób i wiele zespołów. Pewne jest, że w dzisiejszych czasach nowoczesny marketing wykracza daleko poza udział w targach turystycznych i daje miastu możliwości zaistnienia w Europie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com