TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-05-27 - Komu płacić za muzykę?

Puls Biznesu doradza, aby opłaty za odtwarzanie muzyki w lokalach wnosić tylko trzem organizacjom z pośród głównych czterech.

reklama

Główne ogranizacje to:

ZAiKS (Związek Autorów i Kompozytorów Scenicznych) - przedmiotem jego ochrony są drobne utwory słowne, muzyczne, słowno-muzyczne i choreograficzne oraz utwory literackie, dramatyczne, dramatyczno-muzyczne i muzyczno-choreograficzne.

STOART (Związek Stowarzyszeń Artystów Wykonawców) - reprezentuje interesy muzyków wszystkich gatunków i specjalności zawodowych, polskich i zagranicznych. Chroni w Polsce około 200 tys. zagranicznych wykonawców, a zrzeszenia zagraniczne — na zasadzie wzajemności — sprawują ochronę nad polskimi wykonawcami w swoich krajach.

ZPAV (Związek Producentów Audio-Video) - należy do niego około 80 proc. firm fonograficznych na polskim rynku. Zbiorowo zarządza prawami producentów fonogramów i wideogramów.

SAWP (Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych) - reprezentuje polskich popularnych artystów wykonawców, których utwory stanowią ponad 50 proc. nadawanego przez radio repertuaru polskiego.

W praktyce okazuje się, że SAWP i STOART są w dużej mierze wobec siebie konkurencyjne, więc wnoszenie opłat do obu jest nieuzasadnione.

Indywidualnych rozwiązań tego dotkliwego problemu można szukać także w ograniczeniu rodzaju odtwarzanej muzyki. Ciekawą propozycję dla klubów fitness przygotowała firma Fitness Music Polska (kliknij tutaj). Być może na rynku pojawią się podobe rozwiązania także dla innych podmiotów płacących obecnie tantiemy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com