TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-03-08 - Kraków posiada najlepszy wizerunek wśród polskich miast?

Kraków uchodzi za miasto, które posiada najlepszy wizerunek w Polsce. Jednocześnie jest najlepiej rozpoznawalnym polskim miastem za granicą.

reklama


Magdalena Kursa z "Gazety Wyborczej" rozmawiała z Małgorzatą Rzeczkowską z agencji Ad Fabrika FCB, która od 2004 roku przygotowuje dla Krakowa kampanie reklamowo-wizerunkowe na temat wizerunku Krakowa i sposobu obrony pozycji lidera wśród miast o najlepszym wizerunku. Agencja Ad Fabrika FCB przygotowała między innymi hasła: "Kraków. Tu każdy weekend przechodzi do historii" i "W Krakowie nie ma czasu na sen".

W kampaniach promocyjnych pracowaliście nad wizerunkiem Krakowa. Zgadza się Pani z raportem ekspertów PricewaterhouseCooperas, z którego wynika, że Kraków ma najlepszy w Polsce wizerunek i jest najlepiej rozpoznawalnym polskim miastem?

Małgorzata Rzeczkowska - Tak, w pełni się z tym zgadzam. To wizerunek, na który Kraków sam pracował przez lata, a nie efekt sztucznej kreacji. Konstruując kampanie dla turystów, staraliśmy się ten wizerunek wzmocnić, wspomóc, wydobyć jego najbardziej charakterystyczne elementy.

Jakie elementy przesądzają o tak atrakcyjnym wizerunku Krakowa?

Małgorzata Rzeczkowska - Przede wszystkim różnorodność jego atrakcji. Od restauracji i knajp po zabytki. Poza tym bogata tradycja miasta powoduje, że mamy do czynienia z atrakcjami na bardzo wysokim poziomie, produktami z górnej półki.

Kraków jest też na szczycie pod względem kapitału kultury wysokiej.

Małgorzata Rzeczkowska - Na pewno. Akcentowaliśmy to w reklamach z muzealnymi kapciami.

Ma Pani radę dla Krakowa, co powinien robić, by pod względem wizerunku obronić pozycję lidera i nie ulec innemu polskiemu miastu?

Małgorzata Rzeczkowska - Kraków powinien po prostu konsekwentnie chwalić się tym, co ma. Nie wydaje mi się, by w tej chwili wizerunkowi Krakowa mogło zagrozić jakieś inne polskie miasto. To rzeczywisty potencjał, a nie efekt pojedynczej kampanii reklamowej.

W ocenie specjalistów znacznie gorzej wypadła jednak kultura życia codziennego. Jak o nią zadbać? Jakie elementy akcentowalibyście, gdybyście konstruowali kampanię reklamową Krakowa dla krakowian.

Małgorzata Rzeczkowska - Często jest tak, że mieszkańcy danego miasta orientują się w jego atrakcjach słabiej niż przyjezdni. Przekaz reklamowy dla krakowian byłby więc podobny jak dla turystów, choć rozłożenie akcentów byłoby może nieco inne. Obniżenie poziomu kultury życia codziennego to problem wielu miast, poprawa tego to jednak głównie wyzwanie dla rządzących, nie dla specjalistów od reklamy.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com