TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-02-20 - PPL: nowy szef chce przełożyć komercjalizację

Nowy dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze - Michał Marzec widzi potrzebę komercjalizacji PPL, ale jeszcze nie w tym roku - donosi "Parkiet".

reklama


Obecnie priorytetem jest zakończenie budowy terminala 2 wraz z pirsem północnym - mówi Michał Marzec. Komercjalizacja jest potrzebna, aby uczynić PPL bardziej konkurencyjnym, z tym, że zmiany mogą nastąpić dopiero w 2009.

Poprzednikiem Michała Marca był Paweł Łatacz, który na 300 stronach papieru przygotował strategię rozwoju firmy do 2020 r. Strategia mówiła, iż PPL jako spółka, a później jako grupa kapitałowa miała pełnić rolę integratora rynku lotnisk, oferując m.in. zarządzanie portami i wszelkie usługi na ich terenie, a także tworząc bazę hotelową.

Oprócz finansowania kredytowego, pieniądze miały pochodzić z giełdy (600-900 mln zł). Większościowy pakiet miał zostać w rękach państwa, a część akcji trafić w ręce pracowników.

Strategia Łatacza nie zyskała uznania rady pracowniczej. Bariery pojawiły się także w resorcie infrastruktury. Natomiast w połowie lutego br. nastąpiła zmiana szefa, który strategii jeszcze nie chce komentować.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com