TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-10-11 - Loty z Rzeszowa za ocean nie były promowane?

Przez wiele tygodni walczono o utrzymanie bezpośredniego połączenia z Rzeszowa do Nowego Jorku, które obsługiwał LOT. Jednak nikt nie zajął się promocją tych lotów - podaje Gazeta Wyborcza.

reklama


Wiesław Mardosz, dyrektor Portu Lotniczego w Jasionce przyznaje - No tak, promocji nie ma. Nie dość, że decyzja o uruchomieniu dwóch rejsów w październiku zapadła zbyt późno, to jeszcze nikt ich nie reklamuje. Mardosz żałuje, ponieważ na stronie internetowej podrzeszowskiego lotniska też nie ma żadnej reklamy lotów, które odbędą się 14 i 28 października. Podkreśla - Coś z tym trzeba zrobić. Reklamy pojawią się.

Jeszcze w ubiegłym miesiącu wszyscy najważniejsi urzędnicy robili wszystko, aby LOT nie zamykał w sezonie zimowym połączenia transatlantyckiego z Rzeszowa. Głównym argumentem był fakt, że z Podkarpacia najwięcej osób lata za ocean. Urzędnikom udało się wywalczyć dwa loty w październiku. Właśnie od zainteresowania nimi, LOT uzależnia ich kontynuowanie w następnych miesiącach. Wiadome jest, że regularne połączenia, które będą odbywać się dwa razy w tygodniu powrócą od 1 kwietnia przyszłego roku. Jednak politycy uważają, że połączenie powinno być całoroczne.

Na stronie internetowej Podkarpackiego Urzędu Marszałkowskiego, ani na stronie rzeszowskiego urzędu miasta nie zamieszczono reklamy tych połączeń. Marzena Furtak-Żebracka, p.o. dyrektorka wydziału promocji w magistracie poinformowała - Przygotowujemy billboardy na drogach wylotowych z Rzeszowa. Będę one informować, że z Rzeszowa można latać do Dublina, Londynu, Bristolu i Nowego Jorku. Drugi typ billboardów pojawi się w kilku miejscach centrum miasta. Ustalamy dokładne lokalizacje. Na tych billboardach będą bardziej szczegółowe informacje z godzinami odlotów samolotów.

W urzędzie marszałkowskim zaznaczają, że rozmowy z LOT-em na temat promocji rejsów cały czas trwają, jednak rzeczniczka urzędu Aleksandra Gorzelak przyznaje - Na Podkarpaciu jest kilkadziesiąt tysięcy mniejszych i większych firm. Trudno więc oczekiwać, że marszałek będzie prowadził działalność marketingowo-reklamową w ich imieniu i zastępstwie. Bezpośrednia reklama na rzecz tych firm mogłaby być traktowana jako niedopuszczalna pomoc publiczna, naruszająca zasady uczciwej konkurencji.

Wojciech Kądziołka, rzecznik LOT-u na temat promocji lotów z Rzeszowa do Nowego Jorku mówi - To za duże koszty dla dwóch lotów. Wydaliśmy już sporo pieniędzy na letnią kampanię. Najważniejszy cel został osiągnięty, bo ludzie wiedzą, że latamy do USA ze stolicy Podkarpacia. Jak ktoś będzie zainteresowany rejsem, to przyjdzie do naszego biura i się dowie, kiedy są bezpośrednie loty.

Na lotnisku Jasionka zaznaczają - Po 28 października okaże się, że zainteresowanie lotami było słabe, więc LOT je zawiesi do kwietnia. Natomiast rzecznik LOT-u wyznał - Naszą intencją jest utrzymanie połączeń. Jak słyszę takie zarzuty, to mam wrażenie, że wy tych połączeń nie chcecie, a tak ich pragnęliście.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com