TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-04-08 - Recepta na kryzys w hotelarstwie: dobra lokalizacja i znany operator

Kryzy globalny sprawi, że w polskim hotelarstwie zapanuje wkrótce pesymistyczna atmosfera. Według prognoz firmy Cushman & Wakefield poradzą sobie tylko inwestorzy dysponujący dobrą lokalizacją oraz umową ze znanym operatorem.

reklama


Analitycy firmy dorad­czej Colliers International (CI) twierdzÄ…, że spadki obÅ‚ożenia hoteli w Polsce nie bÄ™dÄ… duże. Wskaźnik RevPar w 2009 roku bÄ™dzie siÄ™ wahaÅ‚ od 2,5 do 4%.

Mimo kryzysu, jak po­daje CI, wiele projektów ma być zrealizowanych w ciÄ…gu najbliż­szych dwóch lat. Ma to zwiÄ…zek z organizacjÄ… Euro 2012. Nie wiadomo jednak co siÄ™ stanie z tymi obiektami po sportowej gorÄ…czce.

W Polsce powstajÄ… cztery hotele marki Hilton, dwa hotele Ramada, trzy hotele grupy Rezidor, Holiday Inn, dwa hotele Andel's, dwa Novotele, trzy Etapy oraz hotele niesieciowe. W sumie przybÄ™dzie ok. 3 tys. nowych po­koi. Ten wzrost jednak stanowi tylko 4-5% wzglÄ™dem obec­nej liczby pokoi hotelowych (72 tys.).



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com