TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-12-29 - Zagranicznym turystom sprzedano bilety na autobus widmo!

Kolejni turyści, tym razem zagraniczni spędzili Wigilię na berlińskim dworcu, bezskutecznie czekając na autobus z Berlina do Katowic. Kupili oni bilety poprzez agentów, korzystających z systemu rezerwacji Interglobus Reisen na autobus, który w Wigilię nie kursuje.

reklama


Turyści - Amerykanie, Rosjanie i Ukraińcy - łącznie kilkanaście osób przyszli na dworzec, z którego miał odjechać ich autobus o godz. 23.00. Po kilku godzinach zaczęli się niepokoić (na bilecie pisało, iż pasażer jest zobowiązany czekać co najmniej dwie godziny, a kurs może zostać odwołany wyłącznie w wyniku wojny lub katastrofy). Po 6 godzinach nie wytrzymali - i próbowali skontaktować się z firmą Interglobus. Niestety - akurat była Wigilia i firma nie pracowała.

Przemarznięci i rozczarowani całą sprawą cudzoziemcy zmuszeni byli poszukać sobie w środku nocy alternatywnej komunikacji. Część pojechała do Polski autobusami innych firm, a część pociągiem.

Dlaczego autobus nie przyjechał po turystów?

Z bardzo prostej przyczyny - w rozkładzie jazdy Interglobusu w ogóle nie ma wigilijnego połączenia z Katowicami. - Od dwóch tysięcy lat obchodzimy wtedy święta Bożego Narodzenia. Ktoś tym ludziom sprzedał bilety na nieistniejący kurs - powiedział Dariusz Komoder, szef transportu Interglobusu.

Bilety na niekursujący autobus sprzedali turystom agenci. Na przykład Amerykanin kupił bilet w krakowskim biurze InPlus, które pracownicy nie poczuwają się do winy. - System komputerowy pokazał, że tego dnia jest kurs, więc sprzedaliśmy bilet. Inaczej nie moglibyśmy go wydrukować - powiedziała Zofia Derda z InPlusa.

Amerykanin chciał złożyć reklamacje, gdyż zapłacił za usługę, która nie została zrealizowana. Agent - krakowskie biuro InPlus, uważało że to nie ono zawiniło. Odesłało turystę z reklamacją do Interglobusu. Interglobus jednak nie zareagował zbyt szybko - pieniądze za bilet turyście zwrócił Komoder - przewoźnik, którego bilet nabył Amerykanin.

Jednak Komoder zapowiedział, iż nie zostawi tej sprawy bez reakcji. - Będziemy ją wyjaśniali z InPlusem. Tak nie może być. - argumentował przewoźnik.

Firma Interglobus Reisen Sp. z o.o. od kilku lat zajmuje się obsługą i marketingiem międzynarodowych linii autokarowych, głownie oferujących transport do Niemiec. W tym celu współpracuje z wieloma przewoźnikami i agantami, którzy za pośrednictwem systemu komputerowego sprzedają bilety turystom.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com