TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-01-27 - Dla turystów liczą się pamiątki!

Wielu turystów, którzy odwiedzają muzea, chciałoby potem kupić jakąś pamiątkę związaną z miejscem gdzie byli. Reporterka Gazety Wyborczej sprawdziła jak wyglądają pod tym kątem warszawskie muzea.

reklama


Obraz jaki wyłonił się z tego przeglądu, choć pokazuje, że jest wiele do zrobienia, to jednak zaprezentował kilka instytucji, które dobrze lub bardzo dobrze sobie radzą.

Najlepiej ocenione zostało Muzeum Powstania Warszawskiego, które to muzeum ma wiele gadżetów do zaoferowania od powstańczych chlebaków, a skończywszy na smyczach, T-Shirtach, lalkach i puzzlach. Pamiątki można kupić zarówno w sklapiku, jak i przez Internet. Cieszą się one dużym powodzeniem wśród zwiedzających.

Inne dobrze ocenione miejsca to galeria Zachęta i Zamek Królewski. Zachęta wpadła na ciekawy pomysł i wprowadziła specjalne pastylki "zapobiegające stanom przygnębienia dnia codziennego i skutecznie podnoszące poziom kultury". Tak na prawdę są to zwykłe miętówki opakowane w typowe dla lekarstw pudełko i załączonym aktualnym programem wystaw jako ulotką. Ta kosztująca 3zł "pamiątka" cieszy się bardzo dużym powodzeniem. Dzięki niej odświeżony został wizerunek Zachęty jako miejsca także dla ludzi młodych.

Zamek Królewski ma obficie zaopatrzony sklepik, choć w jego przypadku problemem jest nie asortyment, a wygląd gadżetów. Wszystkie są utrzymane w stylistyce rodem z lat 70 i 80-tych. Byłby to poważny problem... gdyby nie moda wśród młodych na oldskulowe gadżety.

W ocenie reporterki najgorzej jest w Muzeum Narodowym i Centrum Sztuki Współczesnej. Ich sklepiki są ubogie, a ciekawych pamiątek tam po prostu nie ma.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com