TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-06-06 - Jeżeli ktoś sam zrezygnował z wycieczki, to nie powinien liczyć na zwrot kosztów imprezy

Tak mówią wyraźnie przepisy unijne. Jednak turyści nie zawsze znają prawo i domagają się od touroperatorów zwrotu kosztów imprezy nawet w przypadkach, gdy zrezygnowali z wycieczki na własną prośbę.

reklama


Tak m.in. było z wczoraj opisywaną na łamach TUR-INFO.PL imprezą (150 turystów zamiast do Maroka, pojechało do hotelu Okęcie..)

Ze 150 osób, które czekały na wylot do Maroka 3 nie zdecydowały się lecieć naprawionym samolotem. Na łamach Gazety Wyborczej powiedzieli, iż bali się wsiąść do "tego grata". - Jeśli na godzinę przed planowanym odlotem odkrywana jest tak poważna usterka, przechodzi ochota na podróż - argumentował Jan Truniarz z Krakowa.

Przewoźnik zapowiedział, iż nie zwróci turystom kosztów imprezy (3 tys. zł/osobę).

- Przepisy unijne wyraźnie mówią, że osoby, które dobrowolnie zrezygnowały z rejsu, nie mają prawa skorzystać z uprawnień do reklamacji. Mogą dochodzić swoich praw w sądzie - wyjaśniała sytuację na łamach Gazety Marzena Budzińska z Fischer Air Polska. - Ci, którzy polecieli do Maroka, mogą złożyć reklamację po powrocie z wycieczki. Fischer Air Polska zapewnia, że odda im pieniądze za stracony dzień na lotnisku. - dodała.

Podróżni spędzili na Okęciu cały dzień. Dopiero przed godz. 22 przewieziono ich autokarem do hotelu Okęcie. Do Maroka odlecieli po naprawie samolotu, następnego dnia, o 5 rano.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com