TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Małopolskę odwiedziło w tym roku blisko 9 mln turystów. To ogromny wzrost w stosunku do lat ubiegłych - pisze "Gazeta Krakowska".
reklama
Tak znaczący rozwój turystyki przyjazdowej jest zasługą walorów regionu, oraz ogólnej tendencji rozwoju ruchu turystycznego w Europie, wynikającej częściowo z rozwinięcia siatki tanich połączeń lotniczych łączących Kraków z innymi europejskimi miastami.
Oprócz podsumowania statystyk, obrazujących zmiany w ruchu przyjazdowym do Małopolski, "Gazeta Krakowska" podkreśla, iż w regionie konieczne jest świadome kreowanie "produktu turystycznego".
Takim właśnie produktem jest np. "Szlak architektury drewnianej" - akcja, w ramach której w Małopolsce zidentyfikowano i oznakowano 237 zabytkowych obiektów i zespołów, a także uporządkowano je w 6 tras o łącznej długości 1,5 tys. km! Jednak, aby ten polski produkt turystyczny stał się kurą znoszącą złote jaja, konieczny jest rozwój infrastruktury turystycznej - w postaci niewielkich hotelików, lokalnych muzeów, regionalnych restauracji. Trzeba również popracować nad wizerunkiem regionu - tak, aby turysta oczarowany Małopolską chciał przyjechać tu po raz drugi, najlepiej wraz z przyjaciółmi i rodziną.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami