TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-02-28 - Coffee Travel - nowy pomysł na biuro podróży

W Warszawie, na Starej Pradze, przy ulicy Floriańskiej 6 otwarto nowe biuro podróży - Coffee Travel. Lokal ten przyciąga turystów niekonwencjonalnym sposobem sprzedaży ofert, gdyż klient wybiera wymarzone wakacje delektując się smakiem aromatycznej kawy, egzotycznej herbaty lub słodkości.

reklama


Coffee Travel to biuro podróży spełniające jednocześnie funkcję egzotycznej kawiarni. Proponuje on klientom nową jakość sprzedaży usług turystycznych, nieosiągalną dotąd na rynku polskim.

Biuro zostało otwarte przez osoby o wieloletnim doświadczeniu w turystyce - Katarzynę Gibson i Dominika Kucia. Analizując polski rynek biur turystycznych doszli oni do wniosku, iż brakuje na nim firm oferujących profesjonalną i kompleksową obsługę osób ze średniej i wyższej klasy. Mowa tu nie tylko o posiadaniu szerokiej gamy różnorakich ofert, ale również o umiejętności ich zaprezentowania, komforcie zakupu, estetyce biura, kulturze obsługi oraz swoistej "elegancji" miejsca, co już dawno spotkać mogą w swoich krajach nasi zachodni sąsiedzi. I choć Polacy wyjeżdżają na wakacje co raz częściej wydają coraz więcej na podróżowanie to standard zakupu imprez turystycznych od wielu lat pozostaje na tym samym poziomie. Daje to wrażenie, iż wiele agencji stawia na ilość, a nie jakość sprzedaży, co często powoduje iż z roku na rok co raz większa grupa wartościowych klientów decyduje się na wyjazdy z zagranicznymi biurami podróży, nawet jeśli wiąże się to z utrudnieniem polegającym na wylocie z innego kraju, np. z Niemiec.

Zdaniem założycieli Coffee Travel turyści kupują co raz droższe z roku na rok imprezy, cały czas w tych samych zatłoczonych lokalach, siedząc na ustawionych przy biurkach krzesłach. I choć może dziś ściany biur są bardziej kolorowe od plakatów niż parę lat temu, to konsultanci wykazują się wciąż tą samą katalogową wiedzą lub idąc za tropem ciągłych rotacji pracowników, wiedzą jeszcze mniej niż ich poprzednicy.

Oryginalny charakter Coffee Travel, pozwoli pracownikom biura na nawiązanie mniej oficjalnych, bardziej luźnych kontaktów na linii klient-konsultant. Zamierzeniem właścicieli jest sytuacja, kiedy każda osoba która przyjdzie do biura poczuje się potraktowana wyjątkowo a oferta, przygotowana dla niej będzie oparta na faktycznych i indywidualnych preferencjach.

W budowaniu relacji pomiędzy klientem a konsultantem pomóc ma ciepły wystrój oraz oświetlenie, brak widocznych komputerów i typowego charakteru biurowego, jak również subtelna muzyka lub dźwięki natury, tworzą niepowtarzalny klimat tego miejsca. Lokal podzielony został na 4 odrębne poziomy, a każdy z nich reprezentuje inną kulturę - Afrykę, orient, czy też część arabską, gdzie turyści mogą skosztować fajki wodnej, siedząc nisko na wyłożonych miękkimi poduszkami siedziskach.

Klient witany jest w Coffee Travel podaniem menu i zaproponowaniem specjałów kuchni, charakterystycznych dla kraju będącego celem jego podróży - kawy, herbaty oraz słodkości. Serwowane są kawy z Kolumbii, Gwatemali, Kenii oraz Indii, jak również wiele rodzajów aromatycznych herbat. Dla klientów, lubiących słodkości, proponowana jest np. Baklava i inne ciastka pochodzące z dalekich krain, które warto odwiedzić. Oferty turystyczne prezentuje wysoko wykwalifikowany konsultant, którego kelnerski ubiór podkreśla wyjątkowy charakter biura. Tradycyjne komputery zastąpione są przenośnymi, co pozwala na prezentację w dowolnym miejscu biura.

Czym różni się Coffee Travel od tradycyjnych agencji turystycznych?

Obecnie na rynku turystycznym istnieje wiele biur agencyjnych oferujących produkty znanych touroperatorów oraz oferty przygotowane według indywidualnych preferencji klienta. Biura te mają często wieloletnie doświadczenie, jednak prezentują oferty klientom w sposób tradycyjny, szablonowy i niezmienny od początku ich istnienia.

Oferta Coffee Travel jest przeznaczona dla turystów bardziej zwracających uwagę na profesjonalizm obsługi, ciekawy sposób prezentacji oferty oraz wymagających indywidualnego podejścia.

Zdaniem właścicieli biura najważniejszą korzyścią dla klienta decydującego się zakup imprezy w Coffee Travel jest atmosfera. Turysta nie czuje się otoczony dużą ilości katalogów, dokumentów, segregatorów i urządzeń biurowych. Nie doświadcza dyskomfortu spowodowanego czekającymi za jego plecami kolejnymi zainteresowanymi. Może też liczyć na poświęcenie mu wystarczającej ilości czasu, nie mówiąc już o propozycji kawy czy herbaty a nawet zwykłej wody.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com