TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Komisja Europejska zaczyna walkę z działaniami marketingowymi linii lotniczych, które przedstawiają niepełne ceny biletów. Reklamy połączeń "za złotówkę" wprowadzają jedynie ludzi w błąd, ponieważ cena ta nie zawiera ani podatku ani opłat lotniskowych, które wpływają w dużym stopniu na ostateczną cenę biletu.
reklama
- Czas z tym skończyć - uznała Komisja Europejska, proponując we wtorek nowe zasady publikowania taryf przez przewoźników lotniczych.
- Cena podana w ogłoszeniu ma być ceną, którą klient zapłaci - powiedział odpowiedzialny za transport rzecznik Komisji Europejskiej Stefaan De Rynck.
Zmiany zaproponowane przez Komisję Europejską sprawią, że będzie łatwiej porównać ceny połączeń przed planowaną podróżą, a europejscy przewoźnicy nie będą już kusić pasażerów promocjami "za złotówkę".
Pakiet propozycji legislacyjnych ogłoszony przez Komisję Europejską zapowiada tez walkę z różnicowaniem cen biletów lotniczych w zależności od miejsca sprzedaży lub obywatelstwa pasażera. Bilet tej sameje klasy kupowany w tym samym momencie ma kosztować tyle samo, niezwleżnie od miejsca sprzedaży - zapowiada Komisja.
Z punktu widzenia Komisji Europejskiej proponowane zmiany mają umocnić jednolity rynek lotnictwa cywilnego w UE, który w ostatnich dziesięciu latach przeżywa prawdziwy rozkwit: liczba połączeń wzrosła o 60 proc., otwierają się nowe linie lotnicze i nowe lotniska.
Nowe prawo ma szanse wejść w życie pod koniec przyszłego roku.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami