TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-10-03 - Okęcie: będą zmiany miejsc odpraw pasażerów?

Jest nadzieja, że pasażerowie tanich linii będą odprawiani w nowym terminalu na lotnisku Okęcie, a nie w przepełnionej Etiudzie. Może to jednak konieczność dopłat do tanich biletów.

reklama


W sezonie letnim terminal jest tak wypełniony, że kolejki zaczynają się już przed budynkiem. Problem zmniejszy się może na początku maja, kiedy zacznie działać nowa hala odlotów w drugim terminalu (na razie korzystają z niego tylko pasażerowie przylatujący). Przy okazji ze względu na dalszą rozbudowę terminalu, trzeba będzie zamknąć część starego dworca, w tym nieduży terminal krajowy, do którego wejście znajduje się tuż obok wejścia na taras widokowy w starym terminalu. Władze Okęcia mają powód do zastanowienia się - co zrobić z pasażerami, którzy korzystają z krajowego dworca? Gazeta Wyborcza nieoficjalnie dowiedziała się, że rozpatrywane są dwa warianty:

Pierwszy i najprostszy to skierowanie podróżnych do odprawy w nowym terminalu. Drugi wariant jest znacznie bardziej skomplikowany - przy jego wprowadzeniu rozwiązany miałby zostać problem zbyt ciasnego terminalu Etiuda dla tanich linii lotniczych. Rozwiązanie to zakłada przekierowanie lotów krajowych do terminalu Etiuda. Pasażerów lecących do innych miast w Polsce jest prawie o połowę mniej od podróżujących tanimi liniami. Tani przewoźnicy z kolei mieliby się przenieść do nowego terminalu. Dla pasażerów byłoby zapewne wygodniej, ale niestety drożej. Za bilet musieliby zapłacić przynajmniej o 30 zł więcej, ponieważ w głównym terminalu tzw. opłata pasażerska jest dwukrotnie wyższa i wynosi 60 zł.

Przewoźnicy na temat ewentualnej przeprowadzki mają różne zdanie: przeciwko jest Ryanair, jeśli rzeczywiście doszłoby do takich zmian, to byłoby to nie fair. - Nasza firma i nasi pasażerowie nie potrzebują szklanych, dużych terminali. Wolimy latać z prostych, ale tanich dworców - wyjaśnia Tomasz Kułakowski odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanaira w Europie Środkowo-Wschodniej. Przeprowadzkę do nowego, droższego terminalu może z kolei zaakceptować Marek Sławatyniec z firmy Aviareps, która reprezentuje w Polsce przewoźnika Norwegian. - Sądzę, że pasażerowie zgodziliby się na niewielką podwyżkę w zamian za poprawę standardu odprawy. Warunki w Etiudzie są skandaliczne - mówi Sławatyniec.

Zarząd Portów Lotniczych w najbliższym czasie zadecyduje, co będzie dalej z tanimi i krajowymi lotami. Jeśli jednak tani przewoźnicy mieliby pozostać w Etiudzie, władzom Okęcia pozostaje jeszcze jedna możliwość. Żeby rozładować tłok w Etiudzie, być może dałoby się ją w ciągu kilku miesięcy rozbudować. Jest to jedna z ewentualności nad którą zastanawiają się władze lotniska. Port lotniczy w Modlinie, na który docelowo mają się przenieść z większością rejsów tanie linie, będzie odprawiać pasażerów dopiero od jesieni przyszłego roku.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com