TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-07-12 - Miss World 2006 - promocja dla Polski na arenie międzynarodowej

Konkurs Miss World 2006, który odbędzie się we wrześniu w warszawskiej Sali Kongresowej, jest dużą szansą na uzyskanie korzyści gospodarczych i stanowi promocję kraju. Raport przygotowany przez Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową (IBnGR) wskazuje, że sama organizacja konkursu w Polsce przyniesie około 16 mln zł wpływów do budżetu, a kolejne lata będa procentować nasileniem ruchu turystycznego oraz wzrostem zatrudnienia o około 20 tys. osób.

reklama


Organizacja konkursu jest dobrą okazją na pokazanie, zareklamowanie Polski i wypromowanie wielu atrakcji turystycznych. (...) Mamy pełną gamę przeróżnych atrakcji turystycznych i szansę pokazać te bardzo atrakcyjne miejsca całemu światu" - powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej Stanisław Wojtera.
Prezes IBnGR Bogdan Wyżnikiewicz uważa, że największe imprezy - takie jak olimpiady, mistrzostwa świata w piłce nożnej czy konkurs Miss World - przynoszą efekty dla gospodarek krajów w których są organizowane, ale - jak zaznaczył - efekty te są "rozproszone w czasie i przestrzeni".

Tegoroczne wybory najpiękniejszej kobiety świata w Polsce, zostały oficjalnie potwierdzone przez prezes organizacji Miss World Julię Morley w kwietniu tego roku. Finalistki przylecą do kraju na 30 dni przez galą finałową, natomiast wcześniej, w połowie sierpnia, zostanie zorganizowane tzw. study tour, czyli wycieczka objazdowa dla zagranicznych dziennikarzy akredytowanych przy konkursie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com