TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-10-14 - Łódź traci połączenia?

W planach łódzkiego lotniska na 2007 rok było utworzenie trzech nowych połączeń. Niestety jak na razie, w Łodzi więcej mówi się o likwidowanych, a nie nowych połączeniach.

reklama


Dla mieszkańców Łodzi loty na warszawskie Okęcie to szansa na szybką przesiadkę w samolot lecący do USA, Niemiec, Rosji i wielu innych krajów. Zatem Łódź została odłączona od portu przesiadkowego.

W prasie coraz częściej pojawiają się informacje, że Lufthansa rozpocznie swoją działalność w Łodzi, jednak po chwili są one dementowane. - Na pewno nie chodzi o nas. Na razie w Polsce obsługujemy pasażerów w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Warszawie, Poznaniu i Gdańsku - mówi Dorota Szostek, z Eficom S.A., która reprezentuje Lufthansę w Polsce.

Także Ryanair zakończył swoje loty do irlandzkiego Shannon, które było dobrym punktem przesiadkowym na loty do USA oraz poważnym atutem w walce o inwestycję Della. Ponieważ właśnie w regionie tego lotniska istnieje centrala produkcyjna firmy, która za miesiąc otwiera swoją fabrykę w Łodzi.

- Ostatni lot na trasie Shannon-Lodz-Shannon będzie 5 listopada. Nie ma możliwości, aby loty na tej trasie były kontynuowane - mówi Tomasz Kułakowski, dyr. marketingu Ryanaira na Europę Środkowo-Wschodnią.

Oprócz tego w ostatnim czasie kolejny przewoźnik Centralwings zapowiedział także wstrzymanie lotów na trasie Łódź-Rzym. Co zdaniem analityków oznacza, że linie po cichu likwidują loty z Łodzi.

- Jeszcze nie było takiego przypadku, by przewoźnik zatrzymał sprzedaż biletów, a potem jednak kontynuował loty - powiedział Paweł Cybulak z pasazer.com. - Likwidacja jest tym bardziej oczywista, że Centralwings potrzebuje samolotów dla Krakowa skąd ogłosił cztery nowe kierunki. Łodzianom tego połączenia może być żal, ale tylko duże lotniska stać na to, by obsługiwać loty turystyczne. Nowe połączenia muszą być oparte na solidnych podstawach. A tym jest np. duża liczba wykupionych miejsc, którą gwarantują ludzie latający do pracy- dodaje.

- Powodzenie lotniska zależy od wielu czynników. W tym roku niesamowicie rozwinął się właśnie Poznań. Być może jest to efektem niedawnych zmian w zarządzie. Każdy musi znaleźć swoją receptę na sukces - ocenia Cybulak. - Niewątpliwie sytuacja Łodzi jest nieco zagadkowa, bo niby drugie miasto w Polsce, a zostało daleko w tyle za resztą lotnisk.




Źródło: Gazeta Wyborcza-

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com