TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-11-21 - GW: Majchrowski nic nie robi w sferze turystyki i promocji Krakowa

"Gazeta Wyborcza Kraków" pisze o dokonaniach w sektorze turystycznym prezydenta Majchrowskiego podczas jego kadencji. Niestety ocena nie wypada pozytywnie.

reklama


Sukces w turystyce należy zawdzięczać w dużej mierze działaczom z poprzedniej kadencji. Majchrowski trafił w wyjątkowo dobry dla miasta moment, ale niestety nie pozwala mu trwać - pisze gazeta.

W dobie jego rządów Kraków notuje dramatyczny spadek turystów (20% spadek turystyki przyjazdowej). Ponadto Kraków ostatnio zrezygnował z prestiżowej kampanii w telewizji CNN, bo zabrakło pieniędzy.

Niestety ostatnia decyzja o likwidacji biura ds. promocji i marketingu urzędu miasta jest mocno zaskakująca. Czyżby władze uznały, że w czasach kryzysu lepiej rozdrobnić odpowiedzialność za promocję Krakowa, niż silną ręką decydować o czytelnie sprecyzowanym planie promocyjnym?

Ze strony prezydenta słyszymy zaś, że "trzeba bacznie przyglądać się sytuacji". Niestety - w czasach prosperity Kraków nie przygotował żadnego scenariusza na cięższe czasy. Kraków myślał, że sukces jest wieczny.

Jeżeli Jacek Majchrowski nie zmieni swoje wizji turystycznej, Krakowianie będą patrzeć jak ich miasto traci turystów, którzy wybiorą Lwów, Petersburg czy Lublanę. Tak jak w pierwszej kadencji turystyka była dumą Majchrowskiego, w końcówce tej może przesądzić o jego przegranej - dodaje GW.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com