TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-01-26 - "Włatcy Bórsztynu" zwycięzcą konkursu na Gdański Produkt Turystyczny

Konkurs na Gdański Produkt Turystyczny został rozstrzygnięty. Jury prawie jednogłośnie przyznało pierwsze miejsce firmie Joytrip.pl z Gdańska za ofertę "Włatcy Bórsztynu".

reklama


Zwycięska firma otrzymała 20 000 zł. Druga nagroda w wysokości 10 000 zł została przyznana firmie Ata za projekt "Śladami Napoleona".

Zwycięskie produkty będą realizowane od najbliższego sezonu letniego przynajmniej do roku 2011. Konkurs odbywał się pod patronatem Prezydenta Miasta Gdańska, Pawła Adamowicza.

"Włatcy Bórsztynu" to gra miejska, w której planszą jest przestrzeń miejska, natomiast "pionkami" sami jej uczestnicy. Oferta adresowana jest do dzieci (grupy szkolne) i dorosłych (grupy zorganizowane, imprezy integracyjne). Gracze, czyli turyści będą wcielać się w średniowiecznych kupców, których zadaniem będzie odebranie drogocennego bursztynu i dostarczenie go do umówionego miejsca o umówionej godzinie rosyjskim kupcom, którzy podróżują Bursztynowym Szlakiem. Aby dotrzeć do miejsca wymiany uczestnicy będą musieli rozwiązać wiele zagadek i zadań, a także odnaleźć łączników, którzy będą posiadać drogocenne informacje.

Konkurs zorganizowała Gdańska Organizacja Turystyczna. Trwał on od października 2008 roku do 15 stycznia 2009 roku i skierowany był do organizatorów turystyki działających w Trójmieście.

Efektem konkursu miał być opracowany i gotowy do sprzedaży produkt turystyczny w jednej z kategorii:
1. Aktywny mix weekendowy w Gdańsku
2. Gdańsk, Gdynia, Sopot pod żaglami
3. Ciekawe trasy turystyczne po Gdańsku, np. "Śladami sławnych Gdańszczan", "szlak
Solidarności", itp.
4. Gdańsk dla Maluchów - propozycje turystyki rodzinnej
5. Coolturalnie w Gdańsku - pakiet kulturalno-rozrywkowy
6. Trójmiasto nocą
7. Impreza tematyczna związana z Bursztynem

Do konkursu zgłoszono 13 propozycji produktów. Prace były oceniane przez Jury w składzie: Andrzej Socik, kierownik Referatu Turystyki w UM Gdańska jako przewodniczący oraz Anna Górska, prezes GOT, Anna Bartoszewicz - Pajka, wiceprezes GOT, Manfred Białk - Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa, Kazimierz Netka - dziennikarz i Wojciech Kreft - Dyrektor PROT.

Firma Joytrip.p tworzy własne produkty turystyczne i cały czas poszerza ofertę wyjazdową i przyjazdową do Gdańska. Oferuję między innymi imprezy firmowe w Polce i za granicą, turystykę szkolną, obozy językowe, wyprawy rowerowe oraz imprezy żeglarskie.

Projekt "Śladami Napoleona" firmy ATA jest ofertą fakultatywną dla gości hotelowych nocujących w trójmiejskich hotelach. Produkt prezentuje w szerszy sposób miejsca związane z legendami napoleońskimi w Gdańsku, jak: Park Kulturowy Fortyfikacji Miejskich Twierdza Gdańsk, czy Trakt Królewski.



Źródło: Centrum Prasowe TUR-INFO.PL

Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com