TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-08-30 - Polacy nie wierzą w bilety za złotówkę!

Z przeprowadzonych przez firmę On Board badań wynika, że większość Polaków zdaje sobie sprawę, że kupując bilety u tanich przewoźników lotniczych, zapłacą za przelot więcej, niż wynika to z reklam.

reklama


Według raportu firmy On Board, badającej stosunek Polaków do tanich linii lotniczych aż 57% ankietowanych uważa, że podawanie w reklamach cen biletów na poziomie kilku złotych jest nieuczciwe.

Jedynie 6% Polaków twierdzi, że takie postępowanie jest uczciwe.

Najbardziej świadomi faktycznej ceny biletów lotniczych są osoby z wyższym wykształceniem, zajmujące kierownicze stanowiska oraz prowadzące własną działalność.

W prawdziwość ofert przewoźników najbardziej wierzą osoby, które latają bardzo rzadko.

Podstawowym kryterium wyboru przewoźnika cały czas jest cena. Natomiast, jeżeli dwie oferty są porównywalne, dla podróżnych liczy się bezpieczeństwo przelotu. Uważa tak 71% Polaków, w których przeważały kobiety i osoby zajmujące kierownicze stanowiska.

Kupując bilet, pasażerowie na drugim miejscu zwracają uwagę na jakość obsługi na pokładzie oraz komfort podróży. Wymagania te maleją wraz z wiekiem ankietowanych. Największą wagę do komfortu lotu przywiązują osoby pomiędzy 15, a 17 rokiem życia.

Z danych firmy Acxiom Polska wynika, że klientami tanich linii są najczęściej osoby dobrze zarabiające. Dochody blisko połowy ankietowanych przekraczały 2,6 tys. zł netto. Duża grupa zarabia nawet powyżej 7 tys. zł miesięcznie. Klientami tanich linii są głównie osoby wykształcone (90% posiada średnie lub wyższe wykształcenie), studenci i przedstawiciele wolnych zawodów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com