TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-10-13 - FlyNet - internet znów na pokładzie Lufthansy

Nowym partnerem Lufthansy został Pansonic, który wprowadzi na pokłady przewoźnika najszybszy na świecie bezprzewodowy dostęp do sieci internetowej.

reklama


Od połowy roku 2010 Lufthansa znów uruchomi FlyNet - szerokopasmowy dostęp do Internetu. Pasażerowie będą mogli bez przeszkód korzystać z sieci w trakcie podróżowania samolotem. Nowa usługa umożliwi przesyłanie informacji w standardzie GSM/GPRS sieci telefonii komórkowych. Dzięki FlyNet będziemy mogli skorzystać z bezprzewodowego Internetu, wysyłać wiadomości SMS przez telefon komórkowy, a także przesyłać dane za pomocą urządzeń typu PDA, iPhone czy BlackBerry. Do końca przyszłego roku Lufthansa razem z Panasonic zaopatrzy w system FlyNet całą flotę samolotów, które obsługują trasy międzykontynentalne.

Wznowienie usługi FlyNet umożliwi Lufthansie odzyskanie pozycji światowego lidera usług internetowych na pokładzie. Jak powiedział CEO i Prezes Lufthansy Wolfgang Mayrhuber, pasażerowie rejsów międzykontynentalnych będą mogli skorzystać ze znakomitej łączności w standardzie najmocniejszych publicznych hotspotów czy też ofert renomowanych hoteli.

Paul Margis, Prezes Panasonic Avionics Corporation, firma jest bardzo zadowolona, że może współpracować z Lufthansą, która jest prekursorem jej szerokopasmowego rozwiązania telekomunikacyjnego exConnect. Lufthansa, uruchamiając FlyNet stała się pionierem na rynku. Zebrane doświadczenia w dziedzinie telekomunikacji spowodowały, że jest ona dla Panasonic idealnym partnerem w branży lotniczej.

Dla Lufthansy szczególnie istotne jest zapewnienie szybkiego transferu danych, bowiem jest to główny wymóg efektywnego korzystania z usług takich, jak np. przeglądanie stron internetowych, poczta elektroniczna oraz transfer plików i Virtual Private Network (VPN). Szerokie pasmo umożliwi sprawne funkcjonowanie nowoczesnych aplikacji przyszłości takich jak telemedycyna (transmisja danych medycznych pasażera do stacji znajdujących się na ziemi).

FlyNet spełnia oczekiwania użytkowników. Pasażerowie, którzy decydują się skorzystać z urządzeń wyposażonych w WLAN bądź GSM/GPRS logują się z dowolnego miejsca na pokładzie. W zależności od urządzenia (np. laptop czy iphone) pasażerowie mogą dokonać wyboru formy płatności, indywidualnie rozliczając się z dostawcą usługi internetowej bądź przy użyciu karty kredytowej. Istnieje różnorodna oferta cenowa - od usługi jednogodzinnej aż do miesięcznej stawki. Pasażerowie będą mieli możliwość zapłacenia za korzystanie z usługi punktami zebranymi uprzednio na karcie Miles and More. Niedługo zostaną ogłoszone dokładne ceny za poszczególne produkty. Usługa będzie sukcesywnie udostępniana na wszystkich międzykontynentalnych rejsach Lufthansy na całym świecie.

Nowy projekt zostanie oparty o wcześniejsze, pozytywne doświadczenia Lufthansy z FlyNet. Pierwszy samolot z szerokopasmowym Internetem na pokładzie ruszył w trasę 15 stycznia 2003 roku. Usługa sprawdziła się i zyskała dużą popularność. W 2006 roku została jednak wycofana przez ówczesnego partnera Lufthansy Connexion by Boeing. Technologię FlyNet udostępniono w 69 samolotach Lufthansy o zasięgu międzykontynentalnym, co sprawiało, że flota przewoźnika uchodziła za jedną z najlepiej przystosowanych do Internetu na świecie (30,000 użytkowników w miesiącu).



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com