TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Mocna złotówka powoduje, że straty z tegorocznego sezonu odczuwa już cała polska branża hotelarska. Gołym okiem widać, że turystów zagranicznych jest jak na lekarstwo.
reklama
Katarzyna Nowak z biura zarządu Orbis SA mówi, że mocny złoty ma wpływ na wyniki sprzedaży hotelowej. Teraz Polska stała się drogim miejscem przede wszystkim dla klientów z Ameryki Północnej, przyjeżdżających turystycznie. Kursy walutowe mają znaczący, lecz nie podstawowy wpływ na poziom przychodów - dodała.
Wielkiej różnicy nie odczuwają duże sieci hotelowe, które są nastawione na klientów biznesowych. Wzrost gospodarczy wpływa na liczbę osób podróżujących służbowo - tłumaczy Katarzyna Nowak. Do Krakowa w interesach przyjeżdżają przede wszystkim Włosi, Niemcy i Francuzi. Do Warszawy podróżują biznesmeni z Francji, Niemiec i Anglii.
Hotelarze mają nadal nadzieję w gościach krajowych, choć ci najczęściej wybierają mniej kosztowne oferty. Przedstawiciele Biura Zarządu Orbisu potwierdzają, że sieć 2-gwiazdkowych hoteli Ibis jest mniej podatna na wahania kursowe. Polacy to 60% klienteli hoteli Ibis.
Stale umajająca się złotówka cieszy jednak polskich turystów wyjeżdżający za granicę. Wczasy zagraniczne są bowiem teraz zazwyczaj tańsze niż porównywalne pod względem standardu oferty pobytowe nad polskim morzem.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami