TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-08-27 - Perypetie Veolia w drodze po licencję przewoźnika kolejowego

Urząd Transportu Kolejowego stosuje ostre zasady dla przewoźników kolejowych, którzy chcą wjechać do Polski. Podstawowym kryterium doboru firm jest posiadanie własnego taboru.

reklama


Wcześniej trzeba było tylko pokonać biurokratyczne procedury i licencja przewoźnika była w ręce. Teraz sytuacja diametralnie się zmieniła.

Nawet europejskiemu potentatowi na rynku przewozów pasażerskich - firmie Veolia Transport Polska nie udało się zdobyć upragnionej licencji. Kilka miesięcy firma wystąpiła do UTK o przyznanie licencji na przewozy kolejowe. Wniosek został jednak odrzucony.

Powodem odrzucenia wniosku Veolia Transport Polska jest to, że firma nie posiada taboru, którym zamierza prowadzić przewóz osób. Jest to podstawowy wymóg - mówi Jarosław Kiepura, dyrektor biura prezesa UTK. To kolejna nieudana próba wejścia przewoźnika na polski rynek. Veolia Transport Polska w 2002 roku uzyskała wymaganą koncesję na przewóz osób, z zastrzeżeniem, że skompletuje tabor. Firma nie wywiązała się z umowy i straciła koncesję. Przewoźnik nie komentuje sprawy, ani decyzji UTK. Złożył odwołanie do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.

Ekspert z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR - Adrian Furgalski powiedział, iż decyzja UTK jest zupełnie niezrozumiała i nieracjonalna. Veolia to potężny międzynarodowy przewoźnik, który w każdej chwili może przywieźć do Polski tyle pociągów, ile będzie konieczne - dodaje Furgalski.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com