TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-02-05 - Drogie euro zmienia kierunki wyjazdów!

Słaby kurs złotówki, odbija się na wszystkich gałęziach gospodarki, w tym także na branży turystycznej. Turyści wyczekują zmiany kursu walut odkładając wyjazd.

reklama


Luty to najgorszy okres dla biur turystycznych głównie przez drogie euro. Tydzień temu jego cena wahała się wokół 5 zł. - Oferty drożały zwykle o 4 % rocznie - poinformował Daniel Wiśniewski z Biura Podróży Neckermann. - W tym roku ceny wycieczek są wyższe o ok. 14 %. Ludzie czekają na lepsze czasy i dłużej zastanawiają się nad miejscem wyjazdu - dodał. Niestabilny kurs euro, wpływa na zmianę wyceny ofert. Dobrym sposobem na wahania walut są tzw. gwarancje walutowe. - Najbardziej zadowoleni są ci, którzy na wycieczki zdecydowali się do 9 stycznia - oświadczyła Beata Kwiatkowska z Rainbow Tours. - Tego dnia wprowadziliśmy tzw. opłaty kursowe, które wynoszą od 70 do 300 zł. Od 14 lutego oferujemy gwarancje walutowe. Jeśli klient ją wykupi, to wahania kursów nie wpłyną na cenę podróży - dodała.

- Polacy dalej chcą podróżować w dalekie miejsca - zapewniła Kwiatkowska. - Nie zmienia się proporcja między sprzedanymi wycieczkami tańszymi a bardziej luksusowymi. Do Japonii, Tajlandii i Kenii chce jechać wiele osób, choć najpopularniejsze w dalszym ciągu są: Egipt, Tunezja, Maroko i Chorwacja - oświadczyła. Wiśniewski zauważył, iż klienci starają się unikać krajów, gdzie obowiązuje europejska waluta. - Drogie euro to większe koszty utrzymania już na miejscu - wyjaśnił. Tezę tę popiera także Rainbow Tours. - To nie kryzys, a waluty wyznaczają dzisiaj cel podróży - powiedziała Kwiatkowska. Mimo lutowego zastoju, pracownicy biur nie załamują się. W Rainbow Tours od grudnia do stycznia sprzedano więcej wycieczek niż rok wcześniej w tym samym okresie. W Kompasie natomiast wykupiono już 30 % wyjazdów na lato. - Oferty sprzedają się w dwóch ratach - oznajmiła Jagoda Łobożewicz z Kompasu. - Najpierw pojawiają się u nas klienci, którzy chcą zrobić komuś prezent na Gwiazdkę. To osoby zdecydowane, gdzie chcą jechać. Dla nich są oferty first minute. Niedługo do biur przyjdą zainteresowani wycieczkami last minute - tłumaczyła.

W ostatnich latach, rynek turystyczny w Polsce rozwijał się pięć razy szybciej niż na Zachodzie. - Nic nie wskazuje na to, że obecny spadek się utrzyma - skomentowała Kwiatkowska. - Z roku na rok coraz więcej Polaków wyjeżdża wypoczywać za granicę. Jeździmy na dłużej, wybieramy lepsze hotele. Coraz częściej można spotkać klientów, którzy podróżują więcej niż raz w roku - dodała.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com