TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-05-09 - Zaufane marki wg Reader

Europejscy konsumenci wybrali marki, którym ufają najbardziej. Obok Nokii i Nivea, które niezmiennie od 7 lat cieszą się największym zaufaniem wśród Europejczyków znalazły się również marki z sektora turystycznego: Orbis Travel (Złote Godło) i Itaka (Kryształowe Godło).

reklama


W siódmej już edycji badania European Trusted Brands 2007 wzięło udział ok. 24 tysiące respondentów z 15 krajów. Wskazali oni marki godne zaufania, które nagrodzone zostaną Złotym Godłem i - zupełnie nowym - Kryształowym Godłem European Trusted Brands 2007. Organizatorem tego nbadania konsumenckiego jest Reader's Digest.

W badaniu European Trusted Brands 2007 najwiÄ™ksze zaufanie Polaków zdobyÅ‚y w swoich kategoriach nastÄ™pujÄ…ce marki: Toyota (samochód), Amica (urzÄ…dzenia AGD), IBM (komputer osobisty), Nokia (telefon komórkowy), Orange (operator telefonii komórkowej), Sony (aparat fotograficzny/kamera), Orbis Travel (biuro turystyczyne), PKO Bank Polski (bank), Visa (karta pÅ‚atnicza), PZU S.A. (towarzystwo ubezpieczeniowe), Neostrada TP (firma internetowa), PKN Orlen (stacja benzynowa), Centrum (witaminy), Apap (Å›rodek przeciwbólowy), Gripex (leki na przeziÄ™bienie), L’Oréal (kosmetyki do pielÄ™gnacji wÅ‚osów), Avon (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Nivea (kosmetyki do pielÄ™gnacji skóry), Vizir (proszek do prania), Nestlé (pÅ‚atki Å›niadaniowe).W 10 kategoriach wybieranych lokalnie, najwiÄ™kszym zaufaniem obdarzone zostaÅ‚y nastÄ™pujÄ…ce marki: TVN (stacja TV), Winiary (producent żywnoÅ›ci), Herbapol Lublin (preparat zioÅ‚owy/homeopatyczny), Dr Oetker (ciasta/desery), Hortex (soki), Blend-a-med (pasta do zÄ™bów), Domestos (Å›rodki czystoÅ›ci), Slimfast (preparat na odchudzanie), Geriavit Pharmaton (preparat na witalność), Pioneer Pekao (Fundusz inwestycyjny). Marki te otrzymajÄ… ZÅ‚ote GodÅ‚o European Trusted Brands 2007.

Oprócz Złotego Godła przyznano również Kryształowe Godło European Trusted Brands 2007 dla marek, które w badaniu uzyskały najwyższe notowania w czterech kryteriach: jakość, wartość w stosunku do ceny, silny wizerunek, zaspokojenie potrzeb klienta. Dotychczas marki te otrzymywały Srebrne Godła. To właśnie wśród laureatów tych nagród jest co roku najwięcej zmian, a każda taka zmiana pokazuje reakcję konsumentów na pozycję rynkową marki.

Tym godłem wyróżniono biuro podróży Itaka, obok takich marek jak: Mercedes (samochód), Beko (urządzenia AGD), Toshiba (komputer osobisty), Sony Ericsson (telefon komórkowy), Era (operator telefonii komórkowej), Panasonic (aparat fotograficzny/kamera), Lukas Bank (bank), MasterCard (karta płatnicza), ING Nationale Nederlanden (towarzystwo ubezpieczeniowe), Onet.pl (firma internetowa), Shell (stacja benzynowa), Falvit (witaminy), Nurofen (środek przeciwbólowy), Aspirin C (lek na przeziębienie), Dove (kosmetyki do pielęgnacji włosów), Christian Dior (kosmetyki zapachowe i kolorowe), Vichy (kosmetyki do pielęgnacji skóry), Persil (proszek do prania), Dr Oetker (płatki śniadaniowe), Discovery (stacja telewizyjna), Danone (producent żywności), Oscillococcinum (preparat ziołowy/homeopatyczny), Delecta (ciasta/desery), Tymbark (soki), Colgate (pasta do zębów), Ajax (środki czystości), Naturell (preparat na odchudzanie), Bodymax (preparat na witalność), Arka BZ WBK (fundusz inwestycyjny).

Tegoroczna edycja zostaÅ‚a przeprowadzona w sierpniu i wrzeÅ›niu 2006 r. w 15 krajach europejskich, Å‚Ä…cznie z RosjÄ… (Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, WÄ™gry, Wielka Brytania.). Respondenci zostali wybrani spoÅ›ród 4-milionowej bazy prenumeratorów miesiÄ™cznika Reader’s Digest. Próba ustalona na podstawie selekcji i wyników badania odzwierciedlaÅ‚a zróżnicowanie demograficzne każdego z krajów. W tegorocznej edycji przeanalizowano Å‚Ä…cznie 24 213 ankiet.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com