TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-07-18 - Wymierne korzyści z reklam na zabytkach

W Krakowie od lat trwa debata na temat wywieszania na Wawelu billboardów reklamowych.

reklama


Mieszkańcy i turyści kategorycznie sprzeciwiają się temu pomysłowi, mówią, że taki cenny zabytek nie może w żadnym razie służyć jako powierzchnia reklamowa.

Zdaniem Marcina Fabiańskiego, dyrektora ds. konserwacji technicznych Zamku Królewskiego na Wawelu, umieszczenie reklam na zamku ma też kilka zalet. Reklamy pomogą szybciej odnowić zabytki. Reklamodawca z reguły wspiera zamek solidnymi dotacjami. Dopuszczone są reklamy spokojne i przyzwoite, o reklamach alkoholu i środków atykoncepcyjnych nie ma mowy.

Jan Janczykowski, konserwator wojewódzki, mówi, że reklam na zabytkach nie da się niestety uniknąć. Przepisy wymagają, aby rusztowania były osłonięte, pojawia się więc duża powierzchnia reklamowa do wykorzystania. Jeśli reklama jest estetyczna i daje korzyści finansowe to raczej nie powinna budzić kontrowersji. Przy remontach elewacji zabytkowych kamienic, czasami prace są świadomie przewlekane, tak aby reklamy wisiały dłużej.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com