TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2007-07-22 - Okęcie nieprzyjazne turystom?

Pasażerowie, korzystający z lotniska Okęcie muszą się przygotować na wiele niedogodności. Oprócz ścisku i kolejek coraz większym problemem jest długie, czasem nawet dwugodzinne oczekiwanie na bagaż. Podczas wakacyjnego szczytu wyjazdów bałagan panuje zarówno w terminalu Etiuda dla tanich linii, jak i głównym, buraczkowym.

reklama


Bałagan panuje również w oddanej w listopadzie zeszłego roku hali przylotów. Pasażerowie denerwują się, ponieważ bagaż dostają dopiero po kilkudziesięciu minutach. Przedsiębiorstwo Porty Lotnicze nie czuje się odpowiedzialne za problemy z bagażami i brak informacji po odprawie. Jego przedstawiciele obwiniają za to firmy, obsługujące podróżnych - dowożą one walizki do samolotów oraz zabierają pasażerów autobusami na pokład. Najwięcej zastrzeżeń jest do firmy Lot Ground Services, która jest partnerem LOT-u. Nieoficjalnie mówi się, że firma ta źle obsługuje pasażerów, a LOT nic nie robi, aby poprawić standard usług. Mówi się również, że firma LGS stara się tylko o pasażerów linii, które nie należą do Star Alliance (LOT jest jego członkiem), ponieważ boi się utracić tamtych klientów.

Wiceprezes firmy Lot Ground Services Krzysztof Kamiński nie chce odnieść się do tych zarzutów. Zainteresowanych odsyła do rzecznika LOT-u Wojciecha Kądziołki. Ten z kolei twierdzi, że firma LGS nie jest winna opóźnieniom z wydawaniem bagażu, tłumaczy je za małą przepustowością lotniska. Kądziołka obiecuje że po rozbudowie terminalu takich problemów nie będzie. Dodaje również, że na wakacje firma LGS zatrudniła dodatkowe osoby, zajmują się między innymi rozładunkiem bagażu i pomocą pasażerom przy odprawie.

Wczoraj na lotnisku zaczęły się kolejne testy przed otwarciem nowej hali odlotów, która pozwoli rozładować tłok. Szefowie przedsiębiorstwa Porty Lotnicze oraz wiceminister transportu Eugeniusz Wróbel sprawdzali stan przygotowania terminalu przed wejściem Polski do strefy Schengen, dzięki czemu kontrole osób podróżujących wewnątrz Unii Europejskiej będą uproszczone. Jak na razie nie wiadomo jednak, kiedy pasażerowie będą mogli korzystać z gotowej od wielu tygodni hali odlotów w nowym terminalu. PPL i wykonawca zrzucają na siebie wzajemnie odpowiedzialność za opóźnienia z otwarciem, a zastrzeżenia do zabezpieczeń nadal mają strażacy. Według optymistycznych prognoz terminal będzie otwarty w sierpniu.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com