TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-01-25 - Muzeum Auschwitz promuje się poprzez portale społecznościowe

Na oficjalnej stronie Państwowego Muzeum Auschwitz-Birkenau na portalu społecznościowym Facebook jest zarejestrowanych 25 tysięcy osób z całego świata. Popularność ta jest ciekawa ze względu na zaledwie trzymiesięczną obecność muzeum Facebooku.

reklama


Biuro prasowe muzeum publikuje na Facebooku informacje o wydarzeniach z historii obozu Auschwitz, oraz teksty dotyczące tego, co dziś dzieje się w muzeum, zapowiedzi nowych publikacji, odnośniki do współczesnych fotografii byłego obozu. W serwisie stworzono również specjalne forum dyskusyjne, gdzie możliwe jest także zadawanie pytań historykom.

Według dyrektora muzeum Auschwitz Piotra M.A. Cywińskiego, korzystanie z tego typu rozwiązania jest dobrym pomysłem ponieważ internet ułatwia kontakt z ludźmi na całym świecie. Rzeczywiście zarejestrowane osoby na portalu pochodzą ze Stanów Zjednoczonych, Izraela, Francji, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Polski, czy innych krajów europejskich, których historia jest w jakiś sposób związana z Auschwitz. Są również osoby z tak odległych krajów, jak Argentyna, Australia, Brazylia, Chile i Nowa Zelandia. 40 procent zarejestrowanych stanowią osoby między 34. a 54. rokiem życia. Dzięki pomocy wolontariuszy, oprócz tłumaczenia na angielski, wpisy na portalu są dostępne również w 6 innych językach: hiszpańskim, niemieckim, włoskim, francuskim, portugalskim i hebrajskim.

Strona na portalu społecznościowym to niejedyne miejsce w internecie na którym muzeum Auschwitz informuje o swojej działalności. Posiada ono również oficjalną stronę internetową, jak również kanał w serwisie YouTube, gdzie prezentowane są krótkie informacje video o muzeum.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com