TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-07-06 - HoReCa: rok 2010 bardziej optymistyczny

Najwyższe przychody notują restauracje i bary zlokalizowane w centrach handlowych. W 2009 roku ponad połowa lokali gastronomicznych zanotowała spadek sprzedaży - tak wynika z badania agencji PMR.

reklama


Agencja PMR przeprowadziła badanie wśród ponad 600 placówek gastronomicznych w Polsce. Sondaż był prowadzony w marcu i kwietniu br.

Z badania okazało się, że w 2009 roku 35% lokali osiągnęło przychody między 50 - 200 tys. zł. Tylko jedna piąta lokali miała przychód powyżej 200 tys. zł. Ponad połowa placówek w Polsce (55%) zanotowała spadek sprzedaży w 2009 r. w porównaniu z rokiem poprzednim. Jeden na pięć lokali (21%) deklarował wzrost sprzedaży, a 24% nie zauważyło zmian.

Na wysokość przychodów największy wpływ ma położenie restauracji. Przychody powyżej 200 tys. zł osiągają lokale zlokalizowane w centrach handlowych - 34%, przychody w granicach 50-200 tys. z osiąga 53% z nich. Placówki gastronomiczne na wsi, z dala od trasy notują najmniejsze przychody. Wśród 65% z nich przychody w roku poprzednim nie przekroczyły 50 tys. zł.

Rok 2010 ma być lepszy pod względem sprzedaży. Jedna trzecia lokali szacuje, że w tym roku zanotuje wzrost sprzedaży. Spadek sprzedaży przewiduje już tylko 30% respondentów. 37% lokali mówi o niezmienionej sprzedaży.

41% placówek, które przewidują wzrost położonych jest przy trasach i stacjach paliw, 26% w centrach handlowych. Wzrost sprzedaży średnio o 21% prognozuje 38% placówek zlokalizowanych w centrach miast i na głównych ulicach. Spadku spodziewa się 26% tego typu lokali (średni spadek na poziomie 24%).



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com