TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-10-01 - TT Warsaw - jaki okazał się letni sezon turystyczny dla poszczególnych regionów?

Chociaż nie dokonano ostatecznych podsumowań letniego sezonu turystycznego, rozmowy z polskimi promotorami turystycznymi uzasadniają umiarkowany optymizm.

reklama


Jak powiedziała Tamara Diug z Zamojskiego Ośrodka Informacji Turystycznej, sezon w Zamościu i na Roztoczu można uznać za udany. Więcej turystów przybyło z Hiszpanii, Francji i Niemiec. Zamość wspomogło miejsce na liście UNESCO.

Białystok skorzystał na Światowym Kongresie Esperanto. Jak powiedziała Jadwiga Dąbrowska, dyrektorka Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, na Podlasiu pojawiła się większa liczba gości niż w roku ubiegłym. Na brak zainteresowania nie narzekali również gestorzy droższych hoteli. Podczas długich weekendów brakowało miejsc także w droższych hotelach, np. w Augustowie, Suwałkach, Białowieży oraz Białymstoku.

Paweł Tułodziecki ze Związku Gmin Subregionu Zachodniego województwa śląskiego stwierdził, że turystyka terenu powiatów raciborskiego, rybnickiego i wodzisławskiego była kiedyś marginalna. Pomocna okazała się dobra promocja oraz integracja w ramach związku. Żałował, że na TT Warsaw nie pojawili się przedstawiciele wszystkich regionów.

Prezes Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Świętokrzyskiego, Jacek Kowalczyk powiedział, że region korzysta obficie ze środków Unii Europejskiej, co daje możliwość wzięcia udziału w wielu imprezach targowych, organizowania różnego rodzaju szkoleń oraz tworzenia innowacyjnych produktów turystycznych.

Mazowsze (w tym Płock oraz Sochaczew ze szlakiem "Mazowsze Chopina, Siedlce z prężną Nadbużańską lokalną Organizacją Turystyczną), Warszawa (silne akcenty chopinowskie oraz konferencyjno-biznesowe), Świętokrzyskie (z silnym akcentem na Ponidzie oraz Kielce), Śląskie (widoczny Śląsk Cieszyński, tereny Związku Gmin Jurajskich oraz Częstochowa), Lubelskie (z Zamościem, Roztoczem i Krainą Lessowych Wąwozów wokół Nałęczowa), Podlasie (z Białymstokiem, powiatem hajnowskim oraz Augustowem), Małopolska (z wyraźną obecnością powiatu tatrzańskiego oraz Tarnowa) i Podkarpackie (z ciekawą ofertą Przemyśla, Bieszczadów i Arłamowa) szczególnie rzucały się w oczy. Powiat poznański ratował honor Wielkopolski (Wielkopolski Park Narodowy, Puszcza Zielonka oraz Rogalin).

Debiut gminy Ślemień w Beskidzie Żywieckim, uznano za udany. Inowrocław razem ze swoimi solankami oraz tężniami i Toruń z muzeum Piernika zaprezentowały się bardzo dobrze. Zabrakło natomiast Warmii i Mazur, Łodzi oraz obu województw nadmorskich.

Prezentacje produktów turystycznych nagrodzonych przez POT okazały się świetnym pomysłem. Twórcy owych produktów zasługują na uznanie, a taka forma promocji stanowi dla nich najlepszą nagrodę.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com