TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Możliwe, że już na początku maja na Okęciu zacznie działać nowa hala odlotów, tym samym pasażerowie tanich linii lotniczych będą odprawiani w nowym terminalu. Wymagać to będzie drobnej dopłaty do biletów w wysokości 30 zł. Powodem jest fakt, że w głównym terminalu opłata pasażerska wynosi 60 zł, jest zatem dwa razy wyższa. Najważniejsze jest jednak to, że panujący w Etiudzie ścisk nie będzie już doskwierał podróżnym, gdzie w sezonie letnim kolejki zaczynają się już przed samym wejściem.
reklama
Z powodu dalszej rozbudowy terminalu zostanie zamknięta część starego dworca wraz ze znajdującym się tam niewielkim terminalem krajowym. Tutaj pojawia się problem, co stanie się z pasażerami korzystającymi z ów dworca. Możliwe są dwa warianty. Pierwszy to skierowanie ich do nowego terminalu, drugi to skierowanie lotów krajowych do budynków Etiudy. Rozwiązałoby to problem tanich linii lotniczych, których pasażerów jest o wiele więcej od podróżnych lecących do innych miast Polski.
A co na to sami zainteresowani? Jedni uważają, że kolejne zmiany są nie fair. Jak mówi Tomasz Kułakowski, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing Ryanaira w Europie Środkowo-Wschodniej, pasażerowie tanich linii nie potrzebują dużych, szklanych terminali, ale jedynie prostych, ale tanich dworców. Z drugiej jednak strony Marek Sławatyniec z firmy Aviareps, reprezentanta linii Norwegian w Polsce, uważa, że nowe rozwiązanie byłoby nawet korzystne dla podróżnych, zwiększy bowiem komfort ich odprawy, która w Etiudzie jest niedopuszczalna.
Najprawdopodobniej już w tym tygodniu zapadnie w tej sprawie decyzja. W razie pozostania tanich linii w Etiudzie władze lotniska biorą pod uwagę jeszcze jedną możliwość, należałoby ją po prostu w kilka miesięcy rozbudować.
Dopiero jesienią przyszłego roku pasażerowie tanich linii lotniczych będą mogli korzystać z portu lotniczego w Modlinie.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami