TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-10-06 - We Włoszech zorganizowano kampanię przeciw oszukiwaniu turystów w Rzymie

Hasłami zorganizowanej z inicjatywy władz Rzymu kampanii uczyniono: "Kto nie winduje cen, pęka z dumy" i "Bądź mądry, nie kombinuj". Przedsięwzięcie ma odwieść restauratorów, barmanów, kelnerów, taksówkarzy, jednym słowem wszystkich pracowników usług od oszukiwania turystów.

reklama


Inny slogan to: "Rzymianie dobrzy i drodzy? Lepiej tylko dobrzy". Plakaty zostały rozwieszone w restauracjach, barach, hotelach, a także wprost na ulicach.

Przedstawiciele władz stolicy wyjaśniają, że chcą, aby goście na całym świecie mieli w głowach wizerunek Wiecznego Miasta, które jest zakochane w turystach.

Jak powiedział Mauro Cutrufo, wiceburmistrz Rzymu, w interesie każdego Rzymianina powinno znajdować się uczynienie wszystkiego, aby każdy turysta po powrocie do swojego kraju mógł entuzjastycznie opowiedzieć o rzymskich wakacjach.

Burmistrz Gianni Alemanno powiedział natomiast, że wielką szkodę wizerunkowi Rzymu, "i to w wymiarze międzynarodowym", wyrządziła głośna na całym świecie sprawa dwojga Japończyków, którym wystawiono w restauracji w centrum rachunek na ponad 700 euro. Do niego dopisano napiwek w wysokości 100 euro. Turyści zgłosili oszustwo na policji. Kiedy sprawa wyszła na jaw, minister turystyki wystosowała do nich list z przeprosinami.

Władze miejskie zapowiedziały, że nie poprzestaną na samej kampanii. Będą również prowadzić szczegółowe kontrole cen oraz jakości usług.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com