TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-01-17 - Kolejna nieudana reklama Polski zrobiona przez POT?

Największymi atrakcjami południowej Polski są: kiszony ogórek, oscypek, Wawel i kotlet schabowy. Taki wizerunek naszego kraju promuje na Wyspach najnowsza reklama telewizyjna przygotowana przez Polską Organizację Turystyczną - czytamy w Dzienniku.

reklama


Filmik od można obejrzeć na odbieranych za granicą Telewizji Polonia i Polsat 2. W pierwszych chwilach może wydać się zabawny - pisze Dziennik. Na boisko położone u stóp ośnieżonych Tatr wybiega jedenastu zawodników. Głos Dariusza Szpakowskiego informuje: "Oto polska reprezentacja narodowa w niezastąpionym, tradycyjnym składzie. Znamy ich dobrze". Padają nazwiska, ale nie piłkarzy znanych brytyjskim kibicom. Autorzy spotu reklamowego postanowili bowiem przez symbol reprezentacji narodowej pokazać to, co według nich Polska ma najlepszego do zaoferowania.
A są to: bigos, ciupaga, żurek, schabowy, kiszony ogórek, biesiada, Wawel, warkocz oraz Kościół Mariacki. To podstawowy zestaw reklamowanych atrakcji, w rezerwie czekają jeszcze: ćwikła, oscypek, kotlet mielony, Kasprowy, Wieliczka oraz krzesany.

- Pomysł reklamy powstał, gdy po naszym wejściu do strefy Schengen do południowej Polski przestali przyjeżdżać liczni dotychczas turyści ze Wschodu - wyjaśniła Dziennikowi Joanna Szczegielniak z POT. - Postanowiliśmy przyciągnąć do tego rejonu turystów z Zachodu, głównie z Wielkiej Brytanii. Dlatego adresatem nowej reklamy są Polacy mieszkający na Wyspach - dodaje.

Nasi rodacy mieszkający na Wyspach nie rozumieją jednak przekazu reklamówki. Spot uważają za śmieszny, a sposób przedstawienia polskich atrakcji za pomysłowy, ale według nich przekaz jest zbyt skomplikowany - szybciej można go wziąć raczej za reklamę polskiego jedzenia.

Rzeczniczka organizacji za słuszny uważa tylko zarzut, że reklamówka, która miała za zadanie promować południową Polskę, ogranicza się do pokazania Krakowa i Tatr z Zakopanem. - Oczywiście wiemy, że atrakcyjne są też Sudety czy Wrocław, ale w półminutowym filmie nie da się wszystkiego pokazać - odpowiada na łamach Dziennika na zarzuty, zapowiadając jednocześnie, że POT o innych walorach naszego kraju nie zapomni, przygotowując kolejne filmiki.

Zachęcamy do obejrzenia spotu:



Czy Państwa zdaniem przekaz reklamowy jest czytelny?



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com