TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W kwietniu UEFA ogłosi, które polskie i ukraińskie miasta zostaną gospodarzami piłkarskich mistrzostw Europy 2012. Priorytetem będzie stan przygotowań stadionów i lotnisk.
reklama
Ważnym kryterium będzie także zaawansowanie w budowaniu centrów pobytowych i hoteli o wysokim, pięciogwiazdkowym standardzie, następnie komunikacja w i między miastami. - Paradoksalnie UEFA ma całkiem inne podejście niż polski rząd. Polakom Euro 2012 kojarzy się przede wszystkim z drogami i autostradami. Dla UEFA ma to mniejsze znaczenie, a duży nacisk kładziony jest przede wszystkim na stadiony i lotniska - poinformował prezes spółki Pl.2012 Marcin Herra.
UEFA podzieliła lotniska w Polsce na trzy grupy. Pierwszą tworzy sześć głównych, zlokalizowanych we wszystkich miastach gospodarzach, drugą: sześć kolejnych tzw. wspomagających (Szczecin, Rzeszów, Łódź, Bydgoszcz, Zielona Góra, Szczytno), a do ostatniej zaliczono bazy sił powietrznych.
Do najważniejszych zadań, które Polska powinna zrealizować przed Euro 2012 zaliczono:
- budowę nowych terminali pasażerskich w pięciu miastach gospodarzach,
- remont dróg startowych i kołowania,
- budowę płyt postojowych,
- modernizację i budowę linii tramwajów prowadzących do portów,
- zakup taboru transportu publicznego - głównie szynowego.
Najbliższe wymaganiom stawianym przez UE jest lotnisko w Warszawie, gdzie do 2012 roku ma zostać uruchomione również połączenie kolejowe z centrum stolicy, a docelowo nawet z Modlinem. Najwięcej funduszy będzie musiał przeznaczyć na modernizację Kraków - 520 mln zł, tuż za nim jest Gdańsk - 460 mln i Wrocław - 450 mln zł - oznajmił Szymczak.
Wszystkie inwestycje w lotniska mają na celu zwiększenie przepustowości godzinowej.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami