TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-02-26 - Polacy coraz częściej są niezadowoleni z usług touroperatorów

Polscy turyści coraz częściej narzekają na jakość zagranicznych wycieczek - tak wynika m.in. z opinii zamieszczanych na portalu HolidayCheck.

reklama


Najwięcej opinii osób niezadowolonych można znaleźć właśnie w internecie - na forach i stronach umożliwiających dodawanie opinii o produktach i usługach. W serwisach tych coraz częściej pojawiają się wypowiedzi typu: "Z brodzika wyłaziły robale wielkości dużych śliwek", "Hotel był z rodzaju późny Gomułka lub wczesny Gierek, do tego brudno, grzyb w łazience, toaleta jak tzw. sławojka".

Z opinią, że wzrosła ilość niezadowolonych turystów zgadza się także rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. - Mimo, że w 2009 liczba wyjazdów turystycznych spadła, to jednak wzrosła ilość składanych skarg na biura podróży - potwierdza trend rzecznik urzędu Marta Milewska.

W 2007 roku tylko w woj. Mazowieckim zanotowano 328 skarg na touroperatorów, w 2008 było to już 506 reklamacji, a w 2009 roku ilość skarg wzrosła do 528 (z czego 150 wniosków dotyczyło odszkodowań z tytułu upadłości biura podróży Kopernik),

Nie wiadomo, ile reklamacji było uznanych przez biura, bowiem oprócz zasadnych reklamacji, jest też sporo reklamacji bezpodstawnych. Niestety wśród turystów zawsze trafiało się trochę osób, które nigdy i z niczego nie będą zadowolone. Jednak obecnie do tej grupy dołączyli jeszcze ludzie liczący na uzyskanie jakiś pieniędzy, czy bonusów od biura w zamian za wyolbrzymione drobne lub urojone problemy. W przypadkach niektórych osób, wręcz można mówić o zaplanowanym działaniu w celu uzyskania odszkodowania od biura. Wiele złego zrobiły tu media rozdmuchując niekiedy niepotrzebnie problemy turystów w ubiegłych latach, co niestety podsunęło ludziom pomysł na tzw. "łatwą kasę".

Zgodnie z prawem turysta, który uważa, że poziom świadczonych przez touroperatora usług jest za niski i nie zgodny z ofertą, powinien niezwłocznie poinformować biuro podróży o nieprawidłowościach. Jeśli w ciągu 30 dni organizator nie ustosunkuje się do zarzutów, reklamacja uznana jest za uwzględnioną.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com