TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-07-29 - Turyści coraz częściej kupują oferty turystyczne on-line

Według raportu Google, w Anglii co czwarty zakup usług turystycznych realizowany jest w sieci, zaś w Europie Środkowo - Wschodniej - co dziesiąty. Jeżeli rzeczywiście Polacy będą podążać za tendencjami jakie są obserwowane obecnie na rynkach zachodnich, w trakcie najbliższych kilku lat nastąpi dynamiczny rozwój rynku turystycznych usług online w Polsce.

reklama


Polacy, jak wiadomo, bywają nieufni w dziedzinie zakupów przez internet. Z roku na rok wzrasta jednak liczba osób kupujących w internecie. Powstaje też coraz więcej serwisów sprzedających wycieczki, bilety, noclegi, wynajem samochodów, itp.

W sieci turyści coraz częściej szukają informacji o miejscach turystycznych, opinii na temat konkretnych usług, a także atrakcyjnych cenowo ofert. Przed dokonaniem zakupu, internauci często szczegółowo analizują kilka różnych stron. Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome, a zarazem coraz sprawniej porusza się po sieci. Polacy są konsumentami, którzy są gotowi poświęcić coraz więcej czasu na odnalezienie odpowiedniej oferty.

Kupując ofertę turyści najczęściej zwracają uwagę na prostotę zakupu. Systemy rezerwacji powinien być więc intuicyjny, a nawigacja po serwisie skonkruowana tak, aby ułatwić turystom szybkie odnalezienie okreslonej oferty.

Najpopularniejszymi w sieci systemami są na przykład Galileo oraz Amadeus. Są to systemy globalne, w których jest dostępne wiele ofert - np. Galileo ma dostęp do 425 linii lotniczych, zaś Amadeus jest partnerem technologicznym dla 486 linii lotniczych, razem z 44 tanimi przewoźnikami. Dzięki temu internauci mają możliwość wyszukania w jednym miejscu najodpowiedniejszego połączenie wśród linii tradycyjnych oraz tych niskokosztowych.

Internauci wyszukując połączenia podają lotnisko, z którego chcą wystartować, port docelowy, datę, liczbę osób, często także preferowaną klasę przelotu, a także ilość przesiadek. Warto porównać ceny tanich linii lotniczych z przewoźnikami tradycyjnymi. Może się okazać, że ceny u przewoźnika tradycyjnego będą takie same, albo nawet niższe niż te z rzekomo tanich linii.

Warto też zwracać uwagę na promocje, które trwają czasem jedynie kilka dni, a często tylko kilka godzin. Można wówczas nabyć bilet za symboliczna złotówkę. Dobre okresy, aby zakupić bilet to jesień, zima oraz wczesna wiosna. Pomijając okres świąteczny, kiedy ludzie podróżują o wiele częściej. Zakupu należy dokonywać rozsądnie, bowiem zmiany w rezerwacjach promocyjnych biletów bywają bardzo kosztowne bądź nawet niemożliwe.

Aby dodatkowo oszczędzić można kupić bilety wcześniej, dzięki czemu spora suma zostanie w naszej kieszeni. Zwykle przewoźnicy dzielą bilety na kilka grup, które są sprzedawane w różnych odstępach czasowych, w różnych cenach.

Taniej wychodzi także zakup biletów w obie strony, bowiem nie trzeba pokrywać kosztów u dwóch różnych przewoźników. Owa oszczędność może sięgać 30%.

Niektórzy spośród przewoźników oferują klientom różnego rodzaju zniżki: dla studentów, osób starszych, dzieci do lat 12, a ponadto darmowe przeloty dla małych dzieci. Warto z każdym razem sprawdzić dokładnie z jakich przywilejów można skorzystać.

Kupując bilety warto korzystać z wyszukiwarek lotów przeszukujących jednocześnie ofertę tanich linii lotniczych i przewoźników tradycyjnych. Taka wyszukiwarka jest dostępna m.in. na Uni-Fly.pl.



Mimo rosnącego zainteresowania siecią, Polacy nie są przekonani do zakupów przez internet. Jednymi z najczęściej wymienianych barier jest brak osobistego kontaktu ze sprzedawcą, brak odpowiednich środków płatniczych i obawa przed kupowaniem do końca nie znanego produktu. Portale, aby wyjść naprzeciw swoim klientom zakładają często specjalne infolinie, pod które zagubieni klienci mogą zadzwonić i zdobyć wszelakie informacje związane z transakcją oraz samym lotem.

Turyści - internauci obawiają się często, że ich dane osobowe dostaną się w niepowołane ręce, ale, jak wiadomo, każdy dobry portal gwarantuje pełną poufność. Klient zatwierdza swoje oświadczenie, w którym wyraża zgodę na przetwarzanie danych w celu zarezerwowania samego biletu. Jak powiedział Piotr Popczyński, dane nie mogą dotrzeć do osób, które nie są związane z całą transakcją, zaś po pewnym czasie zostają usunięte z bazy.

Jeśli chodzi o płatności, warto wspomnieć na początku jakie formy płatności proponują swoim klientom firmy sprzedające e-bilety. Są to: przelew, karta kredytowa, karta debetowa, opłata za pobraniem pocztowym, przekaz pieniężny, a także za pośrednictwem serwisów płatniczych. Płatności przez internet przestają być czymś obcym, Polacy coraz częściej dokonują w ten sposób opłat za rachunki czy też zakupy w sieci.

Ludzie zastanawiają się często, czy e-bilet jest tak bezpieczny jak bilet tradycyjny i dlatego boją się o swoją gotówkę. Internauci boją się, że ich pieniądze gdzieś znikają, nikt chyba nie lubi nabywać produktu niematerialnego. Tego typu obawy są jednak bezpodstawne. E-bilet jest po prostu nazwiskiem jego posiadacza. Po dokonaniu zakupu przypisywany jest nam indywidualny numer, który powinniśmy zapisać, a potem podać w czasie odprawy. Wystarczy często samo podanie nazwiska. Taki bilet ma przewagę nad tradycyjnym biletem, bowiem nie możemy go zgubić, zapomnieć, zniszczyć, czy też wyrzucić przez przypadek. Nie należy obawiać się, że ktoś podszyje się pod nas. Podczas odprawy muszą zostać sprawdzone dokumenty tożsamości.

Istnieje również możliwość zakupu przez internet tradycyjnego biletu. W tym przypadku otrzymujemy go pocztą bądź odbieramy na lotnisku. Być może ta forma zakupu wzbudzi większe zaufanie.

Jak wiadomo, zakupy przez internet tudzież rezerwacja biletów on-line nie są takie straszne, jak niektórzy myślą. Z pewnością warto przełamywać swoje opory i uprzedzenia, bowiem sieć jest naszą przyszłością i dzięki niej możemy ułatwić sobie życie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com