TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-10-19 - Platforma live shoppingowa - skuteczna reklama?

Promocja usług turystycznych w Internecie wkracza na nową ścieżkę. Dotarcie do swoich potencjalnych klientów z całej Polski z regionalną ofertą jest coraz prostsze.

reklama


Promocja regionalnych usług turystycznych nigdy nie była prosta. W większości wypadków opiera się ona na marketingu szeptanym. Zadowoleni klienci polecają swoim przyjaciołom i znajomym daną firmę turystyczną, a tym samym zapewniają jej darmową promocję. Drugim znanym i rozpowszechnionym sposobem jest konkurencyjna oferta cenowa. Żeby jednak wypromować swój lokalny biznes wśród klientów z zupełnie innych regionów Polski, potrzeba czegoś innego. Rozdawanie ulotek z oczywistych powodów jest niemożliwe. Dla małej firmy byłyby to ogromne koszty, przekraczające z reguły jej możliwości finansowe. Bilbordy z kolei także często nie spełniają swojej roli. Umieszcza się je w przypadkowych miejscach, gdyż usługodawca turystyczny, który najczęściej znajduje się daleko od miejsca, w którym chciałby się zareklamować, nie ma możliwości wyboru najbardziej odpowiedniego miejsca. Miejsce reklamowe i ogłoszenia jednak także wymagają od usługodawcy dużych nakładów finansowych, nie dając przy tym gwarancji sukcesu, czyli tego że potencjalny klient trafi właśnie na "afisz" naszego biznesu, a już tym bardziej, że skorzysta on właśnie z naszej usługi.

Dobrym działaniem wspierającym reklamy internetowe jest zaistnienie na platformie live shoppingowej, takiej jak na przykład FastDeal.pl, działającej na polskim rynku od marca 2010 roku. Na stronie znajdziemy oferty usługodawców z różnych regionów oraz miast Polski. Turysta otrzymuje w ten sposób możliwość prześledzenia ofert z różnych, określonych miejsc, które na co dzień nie są mu dostępne. Dodatkowym atutem platformy live shoppingowej jest to, że klient może wykupić bon na wybraną usługę z dużą zniżką. Ma on szansę wypróbować usługodawcę, nie ponosząc przy tym dużych kosztów. Jeśli usługa mu się spodoba, istnieje spora szansa, że zdecyduje się na nią także podczas swojego następnego urlopu.

Warto w tym miejscu wspomnieć, że platforma FastDeal.pl ze swoim nowym partnerem, którym jest Polska Izba Turystyki stworzyła program Promotor Atrakcji Miasta. Skierowany on jest do lokalnych usługodawców, którzy pragną rozreklamować swoje firmy także poza obszarem rynku lokalnego. Akcja ta stwarza nowe możliwości promocji dla małych firm, które normalnie nie mają odpowiednich funduszy na reklamę ogólnopolską. Umieszczenie swojej oferty na platformie live shoppingowej jest zaś tanie, gdyż jedyną opłatą, jaką ponosi przedsiębiorca jest drobna prowizja od sprzedawanej usługi. Program Promotor Atrakcji Miasta obejmuje dziedziny Turystyki, Gastronomii czy Rozrywki, czyli wszystkie te, które mogą przyciągnąć do miasta czy też regionu klienta z innego obszaru Polski.

Założenie konta na tego typu portalu jest proste, nie wymaga od przedsiębiorcy zbyt wiele czasu, także koszty takiej promocji nie są wysokie. Dzięki platformom typu FastDeal.pl nawet małe firmy mają szansę na dotarcie do klienta mieszkającego w miejscu oddalony o dziesiątki czy nawet setki kilometrów.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com