TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-11-28 - Poznań: Barometr Turystyczny zbada zachowania turystów

W przyszłym roku w Poznaniu wystartuje Barometr Turystyczny. Dostarczy on miastu informacje na temat preferencji i działania turystów. Pokaże m.in. gdzie turyści śpią i jedzą, co zwiedzają oraz ile wydają w Poznaniu pieniędzy.

reklama


Obecnie mało wiadomo o turystach przybywających do Poznania. Ostatnie badania na ten temat są nieaktualne, gdyż pochodzą sprzed kilku lat. Natomiast bez tego typu informacji bardzo trudno planować kampanie reklamowe i przygotowywać oferty turystyczne. Dlatego też Lokalna Organizacja Turystyczna wraz z Katedrą Turystyki Akademii Ekonomicznej opracowują system badania ruchu turystycznego.

Jan Mazurczak, dyrektor PLOT poinformował - Projekt nazwaliśmy Poznańskim Barometrem Turystycznym. Gotowa jest jego koncepcja, teraz poszukujemy środków na realizację przedsięwzięcia. Zwróciliśmy się po nie do Urzędu Miasta i Starostwa Powiatowego. Możliwe, że rozszerzymy projekt na całą aglomerację poznańską.

Barometr Turystyczny to system informatyczny, do którego wprowadzane będą dane o tym, gdzie turyści śpią, co jedzą, co zwiedzają oraz z jakich usług korzystają. Informacje mają być wprowadzane przez kilkudziesięciu partnerów PLOT, między innymi hotele, restauracje, lotnisko, targi, wypożyczalnie samochodów i muzea.

Mazurczak tłumaczy - Potem podzielimy się danymi z naszymi partnerami. Dzięki temu każdy z nas zyska wiedzę niezbędną do efektywnych działań marketingowych, będziemy mogli też badać skuteczność prowadzonych kampanii reklamowych.

Poznański Barometr Turystyczny ma ruszyć w przyszłym roku. PLOT ma nadzieję, że uda się to jeszcze w styczniu. Mazurczak zaznacza - Ostateczny termin rozpoczęcia projektu to czerwiec przyszłego roku. Ale to wersja asekuracyjna. Szczerze wierzę, że Barometr ruszy na początku roku.

PLOT zamierza powrócić do pomysłu powołania Poznań Destination Alliance - organizacji, która zrzeszałaby prywatnych przedsiębiorców branży turystycznej. Mieliby oni organizować akcje reklamowe Poznania. Środki pozyskiwaliby między innymi proponując gościom hotelowym symboliczne wsparcie promocji miasta. Podobna organizacja działa już w Warszawie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com