TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2005-10-25 - Najlepsze filmy turystyczne
Podczas Międzynarodowego Salonu Turystycznego w Poznaniu odbył się Międzynarodowy Festiwal Filmów Turystycznych Tour-Film 2005.
reklama
Na konkurs zgłoszono 51 filmów i 11 prezentacji multimedialnych. Pokazały one niemalże wszystkie zakątki Polski oraz wiele innych krajów takich jak Bułgaria, Czechy, Chorwacja, Indie, Francja, Tunezja i Portugalia.
Filmy oceniało jury w składzie:
- Stefan Bosiacki - przewodniczący jury, Kierownik Katedry Ekonomiki i Organizacji Turystyki AWF w Poznaniu
- Adam Doliński - członek, - Dyrektor Biura Reklamy Rynków Zagranicznych
- Andrzej Lisowski - członek, dziennikarz, podróżnik, autor przewodników
- Stefan Oziewicz - członek, Dyrektor Programowy TV Biznes
- Waldemar Włodarski - członek, przedstawiciel Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej
Nagrody przyznano w następujących kategoriach:
FILM TURYSTYCZNY SŁUŻĄCY PROMOCJI I POPULARYZACJI RUCHU TURYSTYCZNEGO
nagroda pierwszego stopnia filmowi "Poznań", zgłoszonemu przez Urząd Miasta Poznania;
nagrodę drugiego stopnia filmowi "Warmia i Mazury kraina jak melodia", zgłoszonemu przez Warmińsko-Mazurską Regionalną Organizację Turystyczną.
Jury postanowiło wyróżnić filmy: "Winter in Poland", zgłoszonemu przez Polską Organizację Turystyczną oraz "Szlak Naftowy" zgłoszonemu przez Lokalną Organizację Turystyczną Beskid Niski w Krośnie
FILM PROMUJĄCY KRAJ
"Portugal go deeper", zgłoszonemu przez Biuro Radcy Handlowego Ambasady Portugalii;
"Films France", zgłoszonemu przez Francuski Ośrodek Informacji Turystycznej
Ponadto Jury postanowiło w tej kategorii przyznać nagrody specjalne dla dwóch filmów:
- filmu "Croatian Dream", zgłoszonego przez Narodowy Ośrodek Informacji Turystycznej Chorwacji za walory artystyczne i niebanalny sposób promocji turystycznej kraju
- filmu "Poland - Homeland of John Paul II, zgłoszonego przez Polską Organizację Turystyczną, za ciekawy pomysł promocji turystyki pielgrzymkowej poprzez postać Ojca Świętego.
FILM REKLAMOWY I SPOT
nagrodę I-go stopnia filmowi "Incredible India - TV Commercial", zgłoszonemu przez Ministry of Tourism, Government of India;
Ponadto w tej kategorii wyróżniono film "Hotel", zgłoszony przez Urząd Miasta Krakowa.
FILM ZREALIZOWANY PRZEZ TELEWIZJĘ
Jury nie przyznało żadnej nagrody.
Natomiast Jury postanowiło przyznać nagrodę pieniężną w wysokości 4000 zł red. Wojciechowi Nowakowskiemu za profesjonalną i skuteczną promocję walorów turystycznych Polski poza granicami kraju, w szczególności zaś w środowiskach polonijnych.
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA
Dwie równorzędne I nagrody pieniężne w wysokości po 3000 zł dla autorów dwóch prezentacji:
- Kraków - miasto wielkie duchem, zgłoszonej przez Urząd miasta Krakowa,
- Multimedialnej stronie Urzędu Miejskiego w Żarach, świadczącej o możliwości ciekawego pokazania miasta i jego różnorodnych walorów przy relatywnie niskich środkach finansowych.
W tej kategorii wyróżniono za walory artystyczne prezentację "Piękno Podkarpacia - etiuda fotograficzna" zgłoszoną przez Urząd Marszałkowski woj. Podkarpackiego.
Dodatkowo telewizja TV Biznes przyznała równorzędne nagrody dla filmów inwestycyjnych w postaci emisji na antenie TV Biznes o wartości 10500 zł netto dla:
- Miasta Ostrowa Wielkopolskiego za film "Ostrów Wielkopolski"
- Miasta Racibórz za film "Witamy w Raciborzu".
Wszystkie nagrodzone filmy zostaną wyemitowane jeszcze pięciokrotnie na antenie TV Biznes.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami