TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2011-01-25 - Gorączka złota w branży turystycznej

Opracowany na zlecenie firmy Amadeus raport "Gorączką złota w branży turystycznej 2020" prezentuje, w jaki sposób branża turystyczna może lepiej reagować na problemy światowej gospodarki i zapewnić sobie rozwój oraz dochodowość. Zwracając uwagę na koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, powrót tradycyjnych biur podróży, dominację Azji, spadek znaczenia klasy business oraz ważne pojęcie "total travel experience", raport przedstawia nową wizję dotyczącą przyszłości podróżowania.

reklama


Najważniejsze tezy
Globalny obraz: do 2020 roku Azja znacząco zwiększy wydatki na podróże
Choć w roku 2010 światowa gospodarka wróciła na ścieżkę wzrostu, rynek europejski pozostaje spowolniony, a dalsze perspektywy są niepewne. Analizując przyszłość do 2020 roku, autorzy dokumentu przewidują, że na kraje Azji przypadać będzie jedna trzecia (32%) światowych wydatków na podróże - w stosunku do obecnych 21% oznacza to radykalną zmianę w ciągu najbliższych dziesięciu lat.

Możliwości rozwoju: koncepcja "total travel experience" wymaga nowych modeli
Kluczem do dalszego rozwoju i zyskownoÅ›ci branży turystycznej jest - do tej pory ulotne - pojÄ™cie "total travel experience". Raport analizuje potencjaÅ‚ linii lotniczych celem zyskania statusu ‘szybkiego Å›rodka transportu i Å‚Ä…czenia ludzi’ z wykorzystaniem takich narzÄ™dzi, jak szybka kolei czy wideokonferencja. Dokument przewiduje powrót tradycyjnych biur podróży zmienionych pod wpÅ‚ywem nowych technologii i rosnÄ…cego zapotrzebowania na spersonalizowany konsulting i obsÅ‚ugÄ™ wymagajÄ…cych klientów, a także zmiany struktury demograficznej klientów.

Gusta przyszłości: koniec tradycyjnych klas w kabinach samolotów, skoncentrowanie na grupie starszych podróżnych, rosnące zapotrzebowanie na tradycyjne biura podróży i nowa klasa podróżnych zmienią podróżowanie.

Podkreślając zmiany upodobań i potrzeb podróżujących, raport wskazuje kilka najważniejszych możliwości, jakie otwierają się przed firmami turystycznymi w nadchodzącej dekadzie. Należą do nich: "Wirtualne", spersonalizowane klasy, które zastąpią tradycyjny podział na pokładzie samolotów; Tradycyjni agenci biur podróży staną się "menedżerami stylu życia", dbającymi o zaspokojenie wszelkich potrzeb podróżnych;
Segment "bogatszych, starszych i podróżujących" stworzy nowe źródła przychodów. Klasa business, jaką znamy obecnie, może zniknąć, ustępując miejsca klasom wirtualnym, bardziej spersonalizowanym, stworzonym zgodnie z upodobaniami klientów.

Philippe Chérèque, wiceprezes firmy Amadeus ds. handlowych, tak komentuje wyniki raportu: "Zawsze chÄ™tnie inicjujemy dyskusje w branży turystycznej na temat kierunków zmian, przyszÅ‚ych potrzeb podróżujÄ…cych i wizji dalszej ewolucji branży, majÄ…cych na celu zapewnienie rozwoju i dochodowoÅ›ci. W raporcie badamy nowe modele współpracy, sposoby zapewnienia najlepszych warunków podróżowania - owego "total travel experience" - oraz to, czy przyszÅ‚ość linii lotniczych i biur podróży wiąże siÄ™ z fundamentalnÄ… zmianÄ… Å›wiadczonych przez nie usÅ‚ug."

- Po raz pierwszy badaliśmy pewne długofalowe problemy strukturalne, które utrudniają branży turystycznej osiągnięcie zysków, a także możliwości pokonania barier dzięki rozszerzeniu spojrzenia na środowisko makroekonomiczne, przyszłe modele biznesowe i zmianę upodobań podróżujących - oznajmił Adrian Cooper, dyrektor generalny Oxford Economics.

Raport "Gorączka złota w branży turystycznej 2020" wchodzi w skład serii Amadeus Traveller Series - globalnego przedsięwzięcia mającego na celu stymulowanie nowych sposobów myślenia i innowacji w branży turystycznej.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com