TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-10-01 - Nie honorują biletów Orbis Travel. Signal Iduna nie odda pieniędzy

Dochodzi do sytuacji, że po bankructwie Orbis Travel nie są honorowane bilety kupione w tym biurze.

reklama


Orbis Travel poza wycieczkami dokonywało także rezerwacji lotów, promów, pokoi hotelowych i organizacji wynajmu samochodów. Do mediów docierają kolejne informacje od turystów, którzy skarżą się, że bilety nie są uznawane. - Wykupiłam w biurze Orbisu w Olsztynie bilet na prom do Szwecji. Dowiedziałam się dziś, że nie odpłynę, bo biuro nie przelało gotówki - napisała czytelniczka Alert24.

Na stronie internetowej Orbis Travel czytamy:
"Informujemy, że wszystkie bilety zarezerwowane i wystawione do dnia 28.09.2010 w naszym biurze, z mocy prawa, powinny być honorowane przez przewoźników. W sytuacji dokonanej rezerwacji bez wystawienia i opłacenia biletu, prosimy o kontakt z biurem linii lotniczej lub przewoźnika, bezpośrednio dokonujących usługi przewozu, w celu ustalenia sposobu i możliwości wykorzystania przedmiotowej rezerwacji.

W przypadku dokonanych przez PBP Orbis Sp. z o.o. rezerwacji hotelowych, mogą one nie być honorowane przez hotele. Podobna sytuacja może mieć miejsce dla rezerwacji samochodów. W celu potwierdzenia statusu aktywnych rezerwacji hotelowych i samochodowych sugerujemy bezpośredni kontakt z hotelem lub wypożyczalnią samochodów".


Sylwia Mikiel z Signal Iduna poinformowała, że firma nie będzie zwracać pieniędzy w wypadku, gdy klient Orbisu nie dostanie się na prom lub do samolotu. Polisa ubezpieczeniowa dotyczyła tylko imprez turystycznych. Poza tym Orbis Travel kiedy sprzedawał bilety był tylko pośrednikiem. Podobne ubezpieczenia kupują także inne biura. Ich zakres wynika z przepisów ustawy o usługach turystycznych.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com