TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-02-24 - Wyniki finansowe i prognozy na lato 2009 internetowych biur podróży

Z trzech największych portali turystycznych, które w minionym roku sprzedały wycieczki za 300 mln zł, tylko najmłodszy oraz najmniejszy pod względem obrotów EasyGo.pl odnotował zysk. Natomiast Wakacje.pl tłumaczą swoje straty dużymi inwestycjami, z których zwrot planują na lata 2010-2011 - czytamy w Pulsie Biznesu.

reklama


Magdalena Krzywosińska z portalu Wakacje.pl podkreśliła - Gdyby wyłączyć koszty tych inwestycji oraz finansowania, wynik netto wyniósłby 800 tysięcy złotych.

Travelplanet.pl tłumaczy się inwestycjami oraz rezerwami, które zwiększył aż o 400 tys. zł. Jednak Mateusz Kazieczko, prezes Easy.Go.pl przyznaje, że jego firma również inwestuje i całość wypracowanych od 2006 roku zysków przeznacza na rozwój i inwestycje.

Tomasz Moroz, szef Travelplanet.pl zaznacza - EasyGo.pl to mała, dynamiczna firma, ale czekają ją bardzo duże inwestycje w automatyzację sprzedaży. Mateusz Kazieczko, prezes EasyGo.pl przyznaje - Travelplanet od lat twierdzi, że jest liderem branży. Z pewnością jest. Przede wszystkim w PR giełdowym. Niestety, wypracowywane wyniki nie idą w parze z obietnicami. Duża firma, duże plany, nadzieje i równie duże straty.

Obecnie EasyGo.pl sprzedaje wycieczki przez internet z udziałem konsultantów. Natomiast Wakacje.pl i Travelplanet.pl oferują sprzedaż online, czyli w czasie rzeczywistym, bez obsługi konsultanta. Kazieczko poinformował - Technologicznie jesteśmy w pełni przygotowani do sprzedaży online. Jednak praca 50 konsultantów przynosi, jak widać po wynikach, wciąż dużo lepsze rezultaty.

Jednak Tomasz Moroz nie zgadza się z tym. - Polacy już w tej chwili bardzo dużo kupują przez internet. Ten rynek będzie w dalszym ciągu bardzo dynamicznie rósł. Mam nadzieję, że w tym roku aż 10% sprzedaży mojej firmy będzie stanowić online.

Travelplanet.pl oferuje wycieczki również w 15 punktach obsługi klienta, gdzie sprzedaż w minionym roku wyniosła 75 mln zł. W tym samym czasie sprzedaż w Internecie wyniosła 82 mln zł. W sumie online firma sprzedała 3-4% oferty. Natomiast portal Wakacje.pl, który jako pierwszy w 2007 roku wprowadził sprzedaż online, ma z niej aż 13,5% obrotów.

Przedstawiciele portali turystycznych nie są zgodni co do tegorocznych perspektyw. Szef EasyGo.pl widzi szansę na umocnienie pozycji firmy. Zamierza zwiększyć zysk netto do 1 mln zł. Prezes Travelplanet.pl uważa, że w bieżącym roku obroty mogą być nawet o 10-15% niższe niż w roku ubiegłym, ale mimo to obiecuje znacznie lepsze wyniki. Moroz tłumaczy - To dlatego, że ścięliśmy koszty, zwiększyliśmy efektywność sprzedaży i wynegocjowaliśmy wyższe marże od touroperatorów za dystrybucję ich oferty.

Swoich prognoz nie podała przedstawicielka portalu Wakacje.pl. Magdalena Krzywosińska wyznała tylko - Już w czwartym kwartale spadły oglądalność stron i liczba rezerwacji. Trudno po styczniu przewidzieć, co się stanie. Dodała, że klienci nadal rezerwują wyjazdy, ale zadają więcej pytań niż kiedyś.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com