TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2008-06-05 - PIT na XX Walnym Zgromadzeniu podjęła uchwałę w sprawie promocji Polski

XX Walne Zgromadzenie Polskiej Izby Turystyki w dniu 26 maja 2008 r. podjęło uchwałę dotycząca promocji Polski.

reklama


Uchwalono co następuje:
§ 1. Po analizie programu gospodarczego RzÄ…du, skÅ‚ada deklaracjÄ™ jego poparcia, współpracy i aktywnego współdziaÅ‚ania w jego realizacji oraz do przedÅ‚ożenia Premierowi RzÄ…du RP propozycji inicjatyw, których realizacja wpÅ‚ynie pozytywnie na ekonomiczne pobudzenie dziedzin zwiÄ…zanych z gospodarkÄ… turystycznÄ….

§ 2. Potwierdza wyrażanÄ… przez branżę turystycznÄ… peÅ‚nÄ… aprobatÄ™ dla decyzji kadrowych Premiera RzÄ…du przy formowaniu skÅ‚adu kierownictwa resortów, szczególnie w odniesieniu do powierzenia obowiÄ…zków wiceministra odpowiedzialnego za gospodarkÄ™ turystycznÄ… osobie posiadajÄ…cej merytorycznÄ… wiedzÄ™, wieloletnie doÅ›wiadczenie i ceniony dorobek dokonaÅ„ wniesiony w rozwój tej ważnej dla gospodarki narodowej dziedziny.

§ 3. Stwierdza, że polska turystyka posiada potencjaÅ‚ rozwoju proporcjonalnie wiÄ™kszy niż pozostaÅ‚e dziedziny gospodarki narodowej. Może czynić szybsze i bardziej zdecydowane postÄ™py zwiÄ™kszajÄ…c w sposób znaczÄ…cy procentowy wkÅ‚ad do bilansu ekonomicznego kraju. Wymaga jednak wsparcia poprzez przemyÅ›lane decyzje legislacyjne i pragmatyczne dziaÅ‚ania ze strony administracji paÅ„stwowej.

§ 4. Ocenia, iż przez osiem lat od powoÅ‚ania Polskiej Organizacji Turystycznej udaÅ‚o siÄ™ wprowadzić w naszym kraju podstawowe elementy wspólnego dla krajów Unii Europejskiej mechanizmu zarzÄ…dzania i promocji turystyki opartego na współdziaÅ‚aniu agendy paÅ„stwowej nadajÄ…cej kierunek rzÄ…dowego programu rozwoju i promocji polskiej gospodarki turystycznej z instytucjami samorzÄ…du terytorialnego i polskimi przedsiÄ™biorcami turystycznymi. Proces ten nie zostaÅ‚ ukoÅ„czony i trwa nadal. Walne Zgromadzenie PIT stwierdza z przekonaniem, że POT profesjonalnie wypeÅ‚nia ustawowe zadania promocji Polski, tworzenia i zwiÄ™kszania konkurencyjnoÅ›ci polskich produktów turystycznych, zarzÄ…dzania systemem promocji turystyki na szczeblu centralnym, regionalnym i lokalnym. W interesie naszego kraju Polska Organizacja Turystyczna powinna jak dotÄ…d wypeÅ‚niać ustawowe zadania w niezmienionym modelu organizacyjnym.

Jednocześnie stwierdza, że POT znalazł się w sytuacji krytycznej popadając w organizacyjny paraliż w okresie, gdy ministrem właściwym dla turystyki w poprzednim Rządzie był Minister Gospodarki realizujący plan likwidacji tej strategicznie ważnej dla rozwoju gospodarki turystycznej agendy państwowej. Obecnie POT po zmianie kierownictwa stopniowo odbudowuje potencjał kadrowy i wdraża do realizacji przyjętą strategię działania.

§ 5. Postanawia o wniesieniu do Premiera RzÄ…du RP wniosku o wznowienie prac Rady Promocji Polski, opiniodawczo-doradczego organu Rady Ministrów powoÅ‚anego przed czterema laty ZarzÄ…dzeniem Prezesa Rady Ministrów RP. Rada Promocji Polski usytuowana kompetencyjnie przy Kancelarii Rady Ministrów, w nowym ksztaÅ‚cie organizacyjnym i z precyzyjnie okreÅ›lonymi kompetencjami, we współpracy przedstawicieli organów administracji rzÄ…dowej z organizacjami pozarzÄ…dowymi może przyjąć na siebie obowiÄ…zek opracowania i koordynacji realizowanej, dÅ‚ugofalowej strategii promocji Polski w perspektywie najbliższych dziesiÄ™ciu lat. Wspólnym dorobkiem czÅ‚onków Rady - reprezentujÄ…cych sfery gospodarki, kultury nauki, turystyki, gremia i osoby obdarzone spoÅ‚ecznym autorytetem - powinny być propozycje sÅ‚użące organom administracji paÅ„stwowej do podejmowania decyzji zwiÄ…zanych z budowÄ… marki narodowej i treÅ›ci promocyjnego przesÅ‚ania naszego kraju.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com