TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-07-15 - LOT Services zastąpi na Okęciu LOT Ground Services

Według informacji podanych przez Andrzeja Kozłowskiego z PLL LOT, od 1 sierpnia nowo powołana spółka LOT Services, należąca do LOT, zajmie się obsługą pasażerów na warszawskim lotnisku Okęcie.

reklama


Do tej pory usługi dotyczące m.in. załadunku i rozładunku bagażu, transportu pasażerów po płycie lotniska czy holowania samolotów - wykonuje należąca do przewoźnika spółka (postawiona w stan upadłości likwidacyjnej) LOT Ground Services. - LOT Services podpisał umowę dzierżawy przedsiębiorstwa LGS z syndykiem masy upadłościowej firmy. Zawarcie umowy gwarantuje zachowanie ciągłości w obsłudze pasażerów na lotnisku Okęcie - oświadczył Kozłowski. Podał również, iż LOT Services planuje przejąć wszystkie operacje wykonywane dotychczas przez LGS na warszawskim lotnisku.- Umowa dzierżawy została podpisana na cztery miesiące. W tym czasie powinna zostać zakończona cała procedura przetargu LGS, a także powinien nastąpić wybór oferenta. W sytuacji, gdyby to nie nastąpiło, jest możliwość przedłużenia umowy dzierżawy. Cały czas dążymy do tego, żeby normalnie funkcjonowało lotnisko - oznajmił syndyk masy upadłościowej LGS Tadeusz Kretkiewicz.

Podpisana umowa dotyczy dzierżawy sprzętu oraz urządzeń do obsługi bagażu. - LOT Services prowadzi proces rekrutacji. Dziś rusza drugi jego etap. Oferty pracy skierowane są zarówno do pracowników LGS, których umowy wygasają 31 lipca, jak i do osób, które wcześniej nie były zatrudniane przez spółkę - wyjaśnił Kozłowski z PLL LOT. Z końcem maja tego roku, sąd gospodarczy ogłosił upadłość likwidacyjną LOT Ground Services. Według informacji podanych przez szefa NSZZ Solidarność w LGS Andrzeja Pielaka, ok.1,4 tys. pracowników otrzymało już wypowiedzenia z pracy do końca lipca. Natomiast z dniem 10 lipca, LGS wygasa certyfikat oraz zezwolenie na świadczenie usług na lotnisku Okęcie. Syndyk masy upadłościowej złożył w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego wniosek o przedłużenie ważności certyfikatu oraz zezwolenia na usługi wykonywane przez LGS, natomiast nowa spółka LOT Services stara się o dokumenty umożliwiające jej świadczenie usług obsługi pasażerskiej.

- Analizujemy dokumenty obydwu spółek, czyli syndyka LGS i pismo LOT Services. Wyniki naszej analizy będą znane do 10 lipca - wyjaśniła rzeczniczka ULC Katarzyna Krasnodębska. Firma LGS Ground Services rocznie obsługuje ponad 100 tys. rejsów oraz ponad 6 mln pasażerów lotniska Okęcie. Z końcem 2008 r. przedsiębiorstwo odnotowało 20,2 mln zł straty. Jego długi wynoszą: wobec ZUS ok. 8 mln zł, wobec PPL - ponad 10 mln zł.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com