TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2005-08-03 - Australia, Kanada i Szwajcaria to markowe kraje

Jeśli przyjmiemy, że kraj to marka, to najbardziej lubianą na świecie marką jest Australia, a najmniej Rosja i Turcja - wynika z rankingu przeprowadzanego przez Anholt-GMI Nation Brand Index. Polska na liście 25 markowych krajów zajęła dopiero 19 pozycje.

reklama


W drugiej już edycji rankingu badano wartość marki 25 krajów rozwiniętych i rozwijających się. Badania przeprowadzone zostały na podstawie 10 tys. ankiet, które wypełniły mieszkańcy 10 krajów: Kanady, Chin, Danii, Francji, Niemiec, Indii, Japonii, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii, USA. Ankietowani ocenili percepcje kultury, polityki, handlu, potencjału inwestycyjnego, atrakcyjności dla turystów i postrzeganie mieszkańców.

Pierwsze miejsce w rankingu przyznano Australii, na kolejnych uplasowała się Kanada, Szwajcaria, Wielka Brytania i Szwecja. Stany zjednoczone zajęły dopiero 11-tą pozycję. Na końcu listy znalazła się Rosja i Turcja - podobnie jak edycji 2004.

Polska zajęła 19-te miejsce (na 25) - za Indiami i przed m.in. Południową Koreą, Chinami i Czechami.

Australia zwyciężyła dzięki zgromadzonym punktom w kategoriach:

- mieszkańcy,
- turystyka,
- inwestycje,
- imigracja.

Dużo gorsze miejsca zajęła w subrankingach produktów i kultury.


Pełny ranking wygląda następująco:

1. Australia
2. Kanada
3. Szwajcaria
4. Wielka Brytania
5. Szwecja
6. Włochy
7. Niemcy
8. Holandia
9. Francja
10. Nowa Zelandia
11. Stany Zjednoczone
12. Hiszpania
13. Irlandia
14. Japonia
15. Brazylia
16. Meksyk
17. Egipt
18. Indie
19. Polska
20. Korea Południowa
21. Chiny
22. Południowa Afryka
23. Czechy
24. Rosja
25. Turcja



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com