TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-11-28 - Fischer Air Polska pod kontrolą Exim Tours, Rainbow Tours i Triady!

Polskie czarterowe linie lotnicze Fischer Air Polska Sp. z o.o. (FAP) poinformowały, iż pozyskały inwestorów, którzy podwyższyli kapitał w pierwszej emisji z 12 761 400 złotych do 34 613 900 złotych. Przewoźnik jest obecnie kontrolowany przez konsorcjum zorganizowane przez inwestora giełdowego Krzysztofa Moska oraz przez trzy największe polskie biura podróży: Exim Tours Sp. z o.o., Rainbow Tours S.A. oraz Triada Biuro Podróży Sp. z o.o..

reklama


Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Udziałowców, które odbyło się w dniu 21 listopada 2006r. powołało Radę Nadzorczą Spółki w składzie: Pan Krzysztof Moska, Pan Grzegorz Gniady (wiceprezes DOW Cash Flow S.A.), Pan Muhamed Ellili (prezes Exim Tours Sp. z o.o.), pełniącym obowiązki Prezesa Zarządu Spółki jest Dotychczasowy Dyrektor Zarządzający Pan Adam Wychowaniec.

Nowe władze Spółki podjęły decyzję o kontynuowaniu działalności przewozowej w ruchu międzynarodowym w dotychczasowej formule połączeń czarterowych.

W sezonie zimowym FAP będzie wykonywał rejsy czarterowe samolotem Boeing B757-200ER MSN 25490 (SP-FVR), który ponownie zostanie leasingowany od firmy AWAS.

Pierwszy rejs odbędzie się w dniu 18 grudnia 2006r. na zlecenie biura podróży Exim Tours do Brazylii (Fortaleza).

W sezonie zimowym będą wykonywane połączenie co 10/11 dni z Warszawy do Brazylii (Fortaleza), Wenezueli (Perlamare) i na Kubę (Varadero), co 14 dni do Kenii (Mombasa) oraz do Tajlandii (Bangkok), trzy razy w tygodniu do Egiptu oraz raz w tygodniu do Maroka. Kolejne samoloty Boeing B757-200 dołączą do floty w kwietniu 2007 oraz w czerwcu 2007. Linia lotnicza, dzięki swoim udziałowcom - biurom podróży, którzy przekazali swój większościowy program przewozowy osiągnie prawie 40% udział w rynku przewozów czarterowych z przychodem na poziomie 250 - 260 milionów złotych i będzie dalej rozwijała połączenia dalekiego zasięgu.

Szansą dla linii jest także ograniczanie działalności czarterowej przez Centralwings - Nowy Przewoźnik Sp. z o.o. (linia należąca do PLL LOT S.A.) oraz ponowne respektowanie umów międzynarodowych zawartych pomiędzy Polską a Turcją, Egiptem oraz Tunezją, dotyczących równego podziału rynku transportu lotniczego pomiędzy tymi krajami. Najlepszym przykładem nie respektowania tych umów jest ruch czarterowy pomiędzy Polską a Tunezją - w sezonie letnim 2006 tygodniowo było wykonywanych ponad 50 rejsów pomiędzy tymi krajami, Centralwings nie wykonywał żadnego rejsu a FAP tylko dwa rejsy. W przypadku egzekwowania zapisów umów, polscy przewoźnicy mają szansę zwiększyć swój udział w przewozach, szczególnie FAP posiadający jako udziałowca, największego operatora turystycznego na kierunku tunezyjskim - biuro podróży Exim Tours. Przewozy czarterowe w Polsce, podobnie jak połączenia regularne, choć z mniejszą dynamiką, rosną szybciej niż w latach poprzednich. Rok 2006 zamknie się przewozem ponad 1 400 000 pasażerów (700 000 wczasowiczów), rok 2007 będzie jeszcze lepszy, analitycy przewidują że w przewozach czarterowych będzie już ponad 1 600 000 pasażerów (800 000 wczasowiczów). Jednym z powodów takiego wzrostu ilości pasażerów są między innymi rejsy dalekiego dystansu oferowane przez FAP. Linia planuje dodać do już istniejących połączeń także rejsy do Meksyku oraz kontynuować rejsy na Dominikanę.

W początkiem roku Fischer Air Polska zacznie funkcjonować pod nowa nazwą, co jest związane ze zmianą właściciela spółki w styczniu 2006r.

Fischer Air Polska Sp. z o.o. rozpoczął działalność lotniczą w dniu 12 maja 2005 roku i do końca tego roku przewiózł ponad 210 000 pasażerów. W 2006 roku przewiezie ponad 350 000 pasażerów. Zgodnie z planami przewoźnika rok 2007 FAP zamknie liczbą prawie 600 000 pasażerów - co będzie stanowiło ok. 40% rynku czarterowego w Polsce.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com