TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2006-08-08 - Ponad 300 skarg na opóźnione i odwołane loty!

"Dziennik" podaje, iż w Polsce w pierwszym półroczu, było dwukrotnie więcej niż w ubiegłym roku, skarg na niepunktualne lub odwołane loty. Pasażerowie narzekają również na ginące na lotniskach bagaże,

reklama


Do czerwca tego roku, do Komisji Ochrony Praw Pasażerów przy Urzędzie Lotnictwa Cywilnego, wpłynęło aż 331 (dwa razy więcej niż w 2005 r.) skarg w związku z opóźnionymi i odwołanymi lotami! Szczególnie razi to, że w takich sytuacjach, linie lotnicze - wbrew przepisom, często pozostawiają pasażerów bez opieki. Ponad jedna trzecia próśb o interwencję, która trafia do Europejskiego Centrum Konsumenckiego (ECK) obejmuje linie lotnicze. - Większość tych spraw odnosi się do zagubionego lub zniszczonego bagażu - wyjaśniła Karolina Tołwińska, doradca ds. komunikacji ECK - Najczęściej przepadają one na Okęciu. Z kolei w rankingu linii najczęściej oskarżanych przez pasażerów pierwsze dwa miejsca zajmują tani przewoźnicy. Nie mogę powiedzieć którzy - poinformowała Tołwińska.

Nie znane są również statystyki dotyczące: punktualności samolotów na polskich lotniskach oraz liczby ginących bagaży. - Jest tragicznie - podał "Dziennik". Np. od stycznia do lutego 2006 r,. ponad jednak trzecia samolotów PLL LOT, wylądowała i wystartowała z opóźnieniem. - Przyczyny są dwie - oświadczył Paweł Klimiuk z biura prasowego LOT. - Pierwszą jest niewydolność Eurocontrol - unijnej instytucji zajmującej się zarządzaniem europejską przestrzenią powietrzną. Drugą, ważniejszą jest trwający od ponad roku gigantyczny boom na rynku lotniczym - dodał. Okęcie, które było obliczone na 3,5 mln pasażerów rocznie, obecnie odprawia dwa razy więcej osób. Większa liczba pasażerów do kontroli i odpraw, wiąże się oczywiście z kolejkami, a te niestety z opóźnieniami. Duża liczba połączeń powodowała, że samoloty lądują i startują jeden za drugim, a w tej sytuacji, nawet drobne opóźnienie jednego z nich powoduje, poślizg kolejnych.

Z problemem spóźnień na lotniskach, boryka się już cała Europa. Wg Stowarzyszenia Europejskich Linii Lotniczych (AEA), które zrzesza tradycyjnych przewoźników - co trzeci samolot, latający na długich dystansach był spóźniony.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com