TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Najbardziej luksusowe bale zawsze odbywały się w hotelach. Pojawiała się na nich śmietanka towarzyska, a tańcom towarzyszyły występy artystów. Tradycja jest podtrzymywana i nawet jeżeli nie przynoszą hotelowi porządnych zysków, stanowią dla obiektu doskonały chwyt marketingowy.
reklama
Karnawał to czas zabawy na prywatkach, potańcówkach, ale i na balach. Hotele same organizują bale lub służą cateringiem, użyczają sal, kelnerów, kuchni, a czasem też pokoi na odpoczynek. W hotelach coraz częściej organizowane są studniówki.
Paweł Żukowski, zawodowy organizator balów uważa, że najlepsze bale są właśnie w hotelach. Wyjaśnia - Przede wszystkim ze względu na kompleksowy charakter usług, jakie może zaproponować hotelarz. Najczęściej imprezy takie zamawiane są u profesjonalnych organizatorów, mających doświadczenie i potrafiących dobrać odpowiedni obiekt na potrzeby klienta, rzadziej bezpośrednio w hotelu.
Organizator imprezy może zdecydować się na pojedyncze elementy lub skorzystać z całej oferty usług hotelarskich: cateringu, wynajmu sali, noclegów i parkingów.
Rozdzielenie organizacji na dwie instytucje, czyli organizatora i hotelarza, pozwoli w jak największym stopniu wykorzystać swoje umiejętności oraz doświadczenie.
Organizacja balu w hotelu stanowi dla obiektu dodatkowy dochód. Poniżej znajduje się uproszczony kosztorys balu na 150 osób:
Przychody:
- wejściówki w cenie 400 zł od pary = 60000 zł
- marża od sprzedanego alkoholu poza menu = 1500 zł
Koszty:
- konsumpcja w ramach menu = 27000 zł
- piosenkarz lub zespół średniej klasy = 8000 zł
- DJ plus dodatkowy sprzęt = 2000 zł
- koszty hotelu (energia, pracownicy, zezwolenia) = 3000 zł
- marketing = 1500 zł
Bilans:
- zysku brutto = 20000 zł
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami