TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2010-09-21 - Czym jest hotelNett™?

Travelport, dostawca usÅ‚ug dla Å›wiatowej branży turystycznej, ogÅ‚osiÅ‚, że Carlson Wagonlit Travel (CWT) w Wielkiej Brytanii jest pierwszym klientem korzystajÄ…cym z hotelNett™, nowego systemu pÅ‚atnoÅ›ci hotelowych Travelport.

reklama


Osoby podróżujÄ…ce sÅ‚użbowo, które korzystajÄ… z rozwiÄ…zania hotelNett™ nie muszÄ… samodzielnie rozliczać rachunków hotelowych. Funkcje te mogÄ… przejąć agenci zajmujÄ…cy siÄ™ obsÅ‚ugÄ… podróży sÅ‚użbowych (TMC), którzy dziÄ™ki narzÄ™dziu hotelNett™, przetworzÄ… elektroniczne faktury hotelowe za poÅ›rednictwem kanaÅ‚u GDS, zapewniajÄ…c tym samym oszczÄ™dność kosztów, przyspieszenie procesu przetwarzania danych i zwiÄ™kszenie dokÅ‚adnoÅ›ci rozliczeÅ„.

Rozwiązanie hotelNett, w przeciwieństwie do innych narzędzi płatności hotelowych, przyjmuje wszystkie faktury, w rozbiciu na pozycje i zgodnie z wymogami VAT, związane z rezerwacjami dokonywanymi w systemie Travelport. Narzędzie to zostało opracowane przez eNett International (eNett), wiodącego dostawcę innowacyjnych, zintegrowanych rozwiązań płatniczych, w ramach wspólnego przedsięwzięcia joint venture z Travelport.

Narzędzie do rozliczeń hotelowych, dostępne już dla klientów korporacyjnych firmy CWT w Wielkiej Brytanii, pomaga przezwyciężyć trudności, z jakimi obecnie borykają się hotelarze, konsultanci ds. podróży i osoby podróżujące służbowo, gdy przychodzi do rozliczania faktur hotelowych za podróże służbowe. Obecnie osoby podróżujące służbowo muszą zapłacić za pobyt bezpośrednio w hotelu i żądać zwrotu poniesionych kosztów albo hotelarz lub pracownik biura zarządzającego podróżami służbowymi (TMC) musi, w imieniu swoich klientów korporacyjnych, ręcznie przygotować do rozliczenia fakturę papierową. Nowatorskie rozwiązanie hotelNett pozwala firmom obsługującym podróże służbowe (TMC) przeprowadzić proces automatycznego żądania wystawiania faktur hotelowych i odbieranie ich drogą elektroniczną. Te faktury elektroniczne są następnie automatycznie przetwarzane przez back office systemu GDS, zmniejszając znacznie konieczny nakład pracy administracyjnej wszystkich zainteresowanych.
eNett zarządza całością programu rozliczeniowego faktur, łącznie z modułem rezerwacji hotelowej, przetwarzaniem danych i bieżącą informacją dla klientów.

"To brzmi zaskakujÄ…co prosto, ale proces rozliczania pÅ‚atnoÅ›ci hotelowych jest czÄ™sto bardzo uciążliwy, zarówno dla naszych dostawców z segmentu hotelowego, jak i naszych partnerów zarzÄ…dzajÄ…cymi programami podróży sÅ‚użbowych. Dlatego jesteÅ›my zadowoleni, że w tym obszarze mamy wiodÄ…cÄ… pozycjÄ™ w branży, oferujÄ…c rozwiÄ…zanie hotelNett™, nowe rozwiÄ…zanie eNett dla segmentu hotelarskiego, które pozwoli uporać siÄ™ z tym ważnym wyzwaniem", powiedziaÅ‚ Jérôme Moisan, General Manager Travelport GDS w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Nigel Turner, Director of Industry Affairs UK, CWT, potwierdziÅ‚, że rozliczanie pÅ‚atnoÅ›ci stanowi ważny element w ofercie CWT, którego znaczenie z roku na rok znaczÄ…co roÅ›nie.

CWT przeprowadził szczegółowy przegląd dostępnych rozwiązań służących rozliczaniu płatności i ocenił, że rozwiązanie hotelNett jest korzystne zarówno dla CWT, jego klientów, jak i dostawców segmentu hotelowego. "Wprowadzenie tej usługi, zapewniającej rozliczanie płatności hotelowych, obniży koszty oraz zwiększy wydajność i terminowość dokonywania płatności", powiedział Turner.
"Rozwiązanie hotelNett jest bardzo proste w użyciu, a co ważne, nie wymaga ze strony Travelport, hotelarzy i CWT żadnych dodatkowych inwestycji w technologię, ponieważ do przesłania faktur elektronicznych wykorzystuje standardową przeglądarkę internetową. Wierzę, że pomoże to zredukować procesy administracyjne i pozwoli nam skupić się na nieustannym podnoszeniu jakości i efektywności usług świadczonych naszym klientom", dodał Turner.

Dzięki ograniczeniu nakładu pracy papierkowej i zredukowaniu czasu niezbędnego na przesyłanie kopi faktur pocztą elektroniczną lub faksem, to rozwiązanie elektroniczne wspiera również inicjatywy związane z ochroną środowiska firmy CWT. Ponadto, w przypadku jakichkolwiek kwestii dotyczących ważności czy kompletności faktur, zawiadomienie o problemie jest natychmiast przesyłane, co znacznie przyspiesza jego rozwiązanie. Dodatkowo ogromną korzyścią dla hoteli jest możliwość śledzenia procesu płatności za pośrednictwem hotelNett.

Rob Bishop z firmy eNett podsumował: "Oczywiście jesteśmy zachwyceni z nawiązania współpracy z ważnym graczem branżowym, jak CWT, który stał się naszym pierwszym klientem w Wielkiej Brytanii. Sądzimy, że jest to kamień milowy w naszym przedsięwzięciu joint venture z Travelport. Narzędzie hotelNett to kolejne rozwiązanie, które uzupełnia listę dowiedzionych osiągnięć eNett. Jesteśmy pewni, będzie ono również bardzo dobrze przyjęte przez CW



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com